1. Zaprojektuj strategię działania. Napisz plan. Postaw sobie cel.
2. Druga część to już samo zdobywanie nowych fanów.
3. Obróć tych fanów w klientów.
Najważniejsze jest, aby Twoją stronę polubiły osoby, które w 100% są zainteresowane Twoimi produktami, usługami. Fani, których kupisz w pakiecie po 6gr za jednego nie są nic warci. Nie zarobisz ani grosza mając takich fanów. Nie będą się angażować w to co robisz, nie będą komentować, wypełniać ankiet, kupować.
Każdy właściciel Fan Page na Facebooku potrzebuje prawdziwych fanów, którzy znają Twoje produkty, usługi, którzy się nimi interesują, którzy pomogą nam udoskonalić nasz biznes.
Aby profesjonalnie i efektywnie prowadzić kampanię reklamową na swoim fan page musisz mieć CEL.
Jeśli taki będziesz miał, będziesz kilka miesięcy przed wszystkimi, którzy działają po omacku.
Jeśli będziesz miał dokładny plan lub strategię działania otrzymasz znacznie lepsze rezultaty niż osoby, które takiego planu nie mają. Jedyną strategią większości właścicieli Fan Page jest zdobyć jak najwięcej fanów bez dalszego planu co z nimi potem zrobią.
Ty zaś żeby nie popełniać błędu wszystkich siądź wygodnie i zastanów się nad strategią działania.
Zadaj sobie pytanie jak strona Fan Page i Facebook pomoże mi w osiągnięciu głównego celu np. sprzedaży x sztuk miesięcznie.
Zrób schemat działania i wpisz Facebooka w niego. Musisz zastanowić się także co chcesz robić z swoimi fanami, których będziesz pozyskiwał.
Stwórz idealny plan krok po kroku co będzie działo się z nowymi fanami na Twojej stronie Fan Page.
Przykładowo możesz kierować ruch na Fan Page, tam będzie zakładka Witająca z zapisem na listę, po zapisie, fan dostaje 2-3 wiadomości z wiedzą, następnie zapis z szkolenia, które prowadziłeś, a następnie emaila z propozycją zakupu Twojego szkolenia. Jak kupi jedno to wpada w lejek sprzedażowy i może kupić drugi, trzeci, czwarty produkt.
To jest konkretna strategia dla konkretnego biznesu. Żadnego przypadku.
A co zrobić z Fanem jak się nie zapisze na listę?
Po pierwsze daj mu coś wartościowego żeby przynajmniej polubił Twoją stronę. Potem albo się zapisze, albo będziesz próbował zaangażować go w interakcję z Tobą.
Po kilku dniach znowu możesz spróbować poprosić go o zapis na listę, a tam znowu to samo, wideo, wideo, webinar, produkt 1, 2, 3, 4.
Możesz także stworzyć strategię dla biznesu nieinternetowego.
Otóż kierujesz ruch na Fan Page, tam dajesz bonus za polubienie i dalej angażujesz fana, aby zbudować z nim relację. Na końcu proponujesz mu swój produkt w swoim biznesie nieinternetowym.
Ustalenie takiej strategii da Ci więcej korzyści tj. nie będziesz marnował czasu na zastanawianie się co robić, wyprzedzisz konkurencję, która pewnie zastanawia się co robić, bądź kupuje fanów, którzy i tak im nic nie dadzą.