Krótki opis cech
1. Unikalność – tą cechę najbardziej powinieneś polubić a nawet się w niej zakochać. Jak sam wiesz nikt nie lubi czytać czegoś zdublowanego, czegoś co się powtarza milion razy w sieci. W ten sposób tylko możesz stracić czytelników lub w ogólne ich nie mieć.
2. Przejrzystość i czytelność – zadbaj o swój tekst tak aby był estetyczny, posiadał akapity, odstępy, które bardzo wpływają na wygląd twojej treści. Od razu lepiej się czyta taki artykuł.
3. Zrozumiałość – zastanów się do kogo ma być skierowana twoja strona lub blog. Pisz takim językiem, aby wszyscy zrozumieli co im chcesz przekazać. Jasna sprawa, że jak będziesz pisał dla przedsiębiorców czy ekspertów z danej dziedziny, możesz użyć języka eksperckiego. Natomiast jeśli piszesz poradnik dla osób, które z tematem spotykają się pierwszy raz, zawsze pisz najprościej jak potrafisz, czyli najprostszym i zrozumiałym dla nich słownictwem.
4. Przydatność – staraj się pisać teksty, które są odpowiedzią na pytania, których szukają internauci. Jeśli nie wiesz lub nie domyślasz się czego mogą szukać osoby w sieci, najlepiej zajrzeć na fora internetowe tam jest masę pytań, na które szukają odpowiedź. Nie pisz tekstów typu: ”Dzisiaj wstałem o 5:00 rano i umyłem zęby”, to już nie jest cool. Ludzie w dzisiejszych czasach chcą znać odpowiedź na konkretne pytania, których ty możesz udzielać na swojej stronce lub blogu. Możesz również pisać w danej dziedzinie i z czasem stać się ekspertem, uwierz mi taka taktyka da Ci więcej czytelników niż sobie wyobrażasz.
Załóżmy że już masz treści na swojej stronie, które są bardzo wartościowe, związane z jakąś dziedziną. Dostrzegasz również że cały czas używasz jakiś słów bądź fraz, które w jakiś sposób określają tą dziedzinę o której piszesz. Są to właśnie słowa kluczowe, po których internauta może trafić na twoją stronę. Ok, to teraz pytanie gdzie je umieszczać, aby ktoś na nie trafił i znalazł się dzięki nim na właśnie na tej twojej stronie.
Jest wiele miejsc w kodzie (x)html twojej witryny lub bloga gdzie je można umieszczać np:
- tytuł strony
- opis strony
- tytuł posta lub artykuły
- tekst odnośników oraz tekst, który znajduję się obok nich
- nazwy plików graficznych bądź innych plików znajdujących się nastronie
Wyszukiwarka najpierw przygląda się na treściom zasadniczym twojej strony oraz belkom tytułowym, na które warto poświęcić trochę czasu i dobrze dobrać słowa kluczowe.
Opis strony też jest ważnym elementem i nie należy go ignorować. Ma istotne znaczenie dla wyszukiwarek np: Google.
Posty i Artykuły jak najbardziej powinny zawierać słowa kluczowe. Z resztą sam zobacz na tytuł tego posta ” Gdzie umieszczać słowa kluczowe, które wpływają na pozycjonowanie strony lub bloga„. Już powinieneś się domyśleć które to frazy i słowa kluczowe w tym tytule skierowały Cię tutaj.
Tekst odnośników i ich cała otoczka słowna jest bardzo ważna. Jeśli zaczniesz dodawać swoją stronę do precell pages, sam zobaczysz jakie ma to duże znaczenie. Jak sam widzisz słowa kluczowe są podlinkowane i otacza je tekst powiązany tematycznie, ale temat precli zostawmy na później…
Jeśli chodzi o pliki graficzne nie ma prostszej rzeczy jak dodać słowa kluczowe do tytułu zdjęcia bądź tytułów innych plików znajdującego się na twojej stronie.
Trzymaj się tych wskazówek a możesz być o wiele szybciej zauważony w internecie niż Ci się wydaje. Pamiętaj zawsze zawieraj słowa kluczowe w tytule artykułu bądź postów na twojej stronie lub blogu, to pozwoli na szybsze odnalezienie przez internautów twojej strony w sieci.