Patrząc na rynek SEO w naszym kraju da się wyczuć niesamowitą walkę cenową pomiędzy firmami specjalizującymi się w pozycjonowaniu stron. Niestety coraz częściej firmy zaniżają ceny, aby pozyskać klientów.  Czy pozycjonowanie stało się modą?

Data dodania: 2012-04-20

Wyświetleń: 2078

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie da się ukryć że pozycjonowanie to jedna z najlepszych i tańszych metod, aby wypromować się w internecie. Ruch z wyszukiwarek może przełożyć się na odwiedziny strony lub sprzedaż, im wyższą pozycje posiada strona w wyszukiwarce tym częściej jest odwiedzana i może przynieść większe zyski. No właśnie, ale jak do tych pozycji dojść skora nie wiadomo kogo wybrać z pośród tysięcy firm pozycjonerskich.

Firmy SEO biją się o klienta i coraz częściej zaniżają ceny za usługę pozycjonowania, tym samym niszcząc sobie rynek. Nie dzieje się tak tylko w tej branży, ale w innych również. Chyba nie ma już na rynku branży w której nie byłoby konkurencji.

Coraz częściej firmom SEO płaci się za efekt, ale czy ten efekt będzie bezpieczny i nie przysporzy Twojej witrynie kłopotów?. Większość klientów nie ma pojęcia o optymalizacji i pozycjonowaniu stron i kierują się wyłącznie ceną nie zdając sobie sprawy co może ich czekać.  ”Pseudo” firmy pozycjonerskie (bez urazy) wymyśliły sobie pozycjonowanie stron płatne od efektu. Oczywiście mają do tego pełne prawo, ponieważ nikt nie napisał że nie można. Niestety taka technika może przysporzyć stronie klienta nie lada kłopotów. Po pierwsze firma, która oferuje „płatność za efekt ” nie będzie się kierowała dobrem klienta tylko jak najszybszym doprowadzeniem strony na daną pozycję w wyszukiwarce. Po drugie nie będzie ich również obchodziło czy robią to dobrze czy źle, najważniejsze jest aby znalazła się tam gdzie powinna.

Dlaczego klient może mieć kłopoty przez wybieranie opcji ” płatność za efekt”?

Jeśli wykonawca w bardzo krótkim czasie pozyska bardzo dużą ilość linków prowadzących do strony klienta może to grozić wyrzuceniem jej z filtrów wyszukiwarki.  Bardzo często można się spotkać z takim czymś przy pozycjonowaniu płatnym za uzyskane pozycje. Nie polecam tej metody nikomu, kto chce się pozycjonować w szczególność na frazy o średniej i wysokiej konkurencyjności.

Gwarancja TOP 10

Nie ma takiego czegoś jak gwarancja TOP 10. Jest to chwyt reklamowy mający na celu wzbudzić zainteresowanie klienta. Algorytm Google nie jest stabilny, więc tzw. ” gwaracja TOP 10″ nie ma zastosowania. Większość „pseudo”  firm pozycjonerskich udziela gwarancji po to, aby sprzedać usługę a dobro klienta już się nie liczy tylko ich portfel.

Jedyną rozsądnym wyjściem jest nie skąpić funduszy na wartościowe i skuteczne pozycjonowanie oraz zapomnieć o pozycjonowaniu metodą „płatność za efekt”. Takie podejście do sprawy może bardzo pomóc waszej stronie jak wam spać spokojnie nie martwiąc się o zbanowanie waszej strony przez pracownika Google.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena