Na samą strategię marketingową składa się bardzo wiele czynników jak i działań które musisz podjąć, które musisz zbadać żeby obrać właściwą drogę.

Data dodania: 2012-07-15

Wyświetleń: 1722

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kilka wskazówek

1. Zrób analizę swoich mocnych i słabych stron oraz określ pozycję swojej firmy na rynku. 

Określ swoje mocne i słabe strony. Jeśli jesteś dobrym programistą i nikt Ci nie może dorównać w branży poinformuj o tym całe otoczenie. Mów otwarcie o swoim przywództwie. Stwórz slogan, hasło reklamowe dla twojej firmy tak, aby ugruntowało Twoja pozycję na runku, czyli pokazywało kim jesteś i co wyróżnia Cię na nim wyróżnia.

2. Poznaj konkurencję.

Przeanalizuj mocne i słabe punkty swojej konkurencji. Zamiast kopiować swojego konkurenta znajdź alternatywę, która umożliwi Ci przeciwstawienie się konkurencji.

Kilka przykładów:

-  jeżeli Twój konkurent prowadzi tylko sprzedaż detaliczną otwórz sklep internetowy,

-  jeżeli Twój konkurent kieruje ofertę dla osób w średnim wieku Ty skieruj swoją do młodzieży,

- jeżeli Twój konkurent prowadzi restaurację włoską Ty otwórz  meksykańską.

3. Zbadaj, czego potrzebują Twoi klienci, czego najbardziej pragną, czego chcą się dowiedzieć od Ciebie. 

Jak zbadać jakie potrzeby mają klienci? Po prostu ich o to zapytaj. Zrób ankietę, przeprowadź rozmowę. Ankieta jest jedną z najskuteczniejszych metod sprawdzania zadowolenia klientów. Bardzo wiele znanych firm stosuje tą metodę.

4. Krok po krok zwiększaj swoją sprzedaż. 

Stwórz plan, który będzie miał na celu zwiększenie sprzedaży twoich produktów. Napisz ofertę handlową. Wybierz niszę (potencjalnych klientów) do której ją skierujesz.

5. Zadbaj o większą rozpoznawalność swojej firmy.

Zrób logo firmy, wizytówki, papier firmowy, breloczki, długopisy, koszulki itd...

6. Nie zapomnij o internecie.

Stwórz własną stronę internetową oraz zacznij ją pozycjonować w wyszukiwarkach. Jeśli tego nie potrafisz, nic nie szkodzi. Na rynku jest masę specjalistów od pozycjonowania. Załóż bloga i stronę fanpage na facebook-u. Zacznij reklamować się w wyszukiwarkach internetowych za pomocą płatnych linków lub reklam graficznych. Internet to najlepsze medium na chwilę obecną.

7. Utrzymuj kontakt z prasą. 

Jeśli Twój biznes wymaga kontaktu z prasą, to polecam zaprzyjaźnić się z dziennikarzami i podsyłać im różne materiały na temat Twojej firmy. Jeśli jest bardzo znana możesz nawet dodać zakładkę " Materiały dla prasy" na swojej stronie www.

Jedna bardzo ważna wskazówka

Zostań specjalistą w swojej dziedzinie. Jeśli już nim zostaniesz ,klienci sami będą Cię polecać innym, co daje Twojej firmie niesamowity prestiż wśród klientów oraz uznanie wśród konkurencji.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena