Jeśli zaskoczyć kogokolwiek pytaniem o różnicę między zawodem hostessy i modelki, znakomita większość indagowanych osób, zbita z tropu, zapewne odpowie, że są to zawody pokrewne i obu pojęć można używać wymiennie.

Data dodania: 2012-01-18

Wyświetleń: 1496

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Choć pozornie tak by się mogło wydawać, dobrze jest zdać sobie sprawę z faktu, że w istocieo bydwa zawody łączą jedynie powierzchowne podobieństwa, natomiast dzielą zasadnicze różnice –od charakterystyki wykonywanej pracy, kończąc na prestiżu, jaki z niej wynika.

Z definicji, zadaniem modelki jest prezentacja ubrań z najnowszych kolekcji, stworzonych przez kreatorów mody, a także dodatków, butów i biżuterii. Podczas pokazu mody, modelki przechadzają się po wybiegu przed oczami zgromadzonej publiczności, widzimy je na plakatach i billboardach, oglądamy w kolorowych magazynach. Modelkami dziewczyny zostają już jako nastolatki – najczęściej nienaturalnie szczupłe, nieprzeciętnie wysokie, o przyciągającej oko urodzie.

Zgoła inaczej sprawa się ma z hostessami. Dziewczyny, które aspirują do tego zawodu, to najczęściej studentki, które chcą zarobić trochę ekstra gotówki na własne wydatki. Traktując pracę poważnie, jednocześnie traktują to jako przygodę,  jako zajęcie dorywcze i nie wiążą z nim życiowych planów. Agencja hostess nie zatrudnia nastolatek i nie przywiązuje wagi do przesadnej szczupłości kandydatek do pracy. Dziewczyny nie muszą być piękne, choć istotne jest to, by prezentowały się w sposób przyjemny dla oka.
Cechy, do których agencja hostess przywiązuje największą wagę to punktualność, rzetelność, łatwość nawiązywania konwersacji i dobre przygotowanie. Hostessy spotkasz najczęściej w galeriach handlowych i hipermarketach, podczas promocji – najczęściej żywności, ale także sprzętu AGD lub kosmetyków. W przypadku produktów spożywczych, towar zazwyczaj jest wystawiany na specjalnych stoiskach, lub roznoszony w małych porcjach przez hostessy, które zachęcają klientów do kosztowania próbek.
Agencja hostess, zlecając dziewczynom promocję sprzętu AGD, ma nadzieję, że ich wcześniejsze przygotowanie pozwoli  na wyjaśnienie zainteresowanym w jaki sposób go używać i czemu warto go kupić. Często takie promocje powiązane są z rozdawaniem drobnych upominków, czy gadżetów reklamowych z logo konkretnego sklepu.
Hostessy są również chętnie zatrudniane przy obsłudze konferencji, spotkań integracyjnych oraz podobnych eventów, a agencja hostess dba o to, by dziewczyny przeszły przeszły wcześniej odpowiednie szkolenie, dzięki któremu nabędą umiejętności rzeczowej, uprzejmej rozmowy z klientem i udzielania prostych a zarazem wyczerpujących odpowiedzi na pytania klienta, związanych z promowanym produktem.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena