Jest wiele osób, które z drwiącym powątpiewaniem patrzą na korzystających z usług coacha. Jeśli robią to ponieważ same doskonale radzą sobie z życiem zawodowym,  można im pogratulować i życzyć jedynie więcej empatii, jeśli jednak robią to z niewiedzy kto i w jakich momentach potrzebuje coacha warto przeczytać ten artykuł. 

Data dodania: 2012-01-02

Wyświetleń: 2003

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zadaniem coacha jest wydobycie z klienta jego wewnętrznego potencjału, pokazanie mu jego własnych możliwości i sposobów na osiągnięcie celu. Praca coacha opiera się całkowicie na zasobach, które klient już posiada. Dostarcza on narzędzi, modeli społecznych i wiedzy na temat spraw ludzkich. Ale kto powinien wybrać się na taką konsultację?

Dla kogo?

Pomoc coach skierowana jest do tych, którzy mają problem z określeniem celu swojego życia, nie wiedzą co chcą robić, lub właśnie przechodzą trudny okres w życiu na przykład rozwód, zwolnienie, problemy finansowe lub zdrowotne, kryzysowe sytuacje w firmie. Pretekstem do zgłoszenia się do coacha może być również uczucie życiowej pustki i sytuacja gdy kolejne plany okazują się niewypałem.

Skoro większość ludzi przechodzi przez tego typu problemu czy to znaczy, że każdy powinien wybrać się do coacha? Niekoniecznie, chodzi jedynie o te osoby, które nie potrafią znaleźć w sobie mocnych stron, przestają wierzyć we własne siły i wydaje im się, ze sytuacja w której się znalazły je przerasta.

Kiedy skorzystać?

Coachingiem powinna zainteresować się osoba, która kładzie nacisk na doskonalenie swoich umiejętności zawodowych, rzeczywiście chce korzystać ze swoich wyjątkowych zdolności, oczekuje poprawy swojej sytuacji w pracy, planuje podjęcie ważnej decyzji, albo chce poprawić swoje relacje ze współpracownikami. Coach może również pomóc podczas wychodzenia z osobistych problemów, takich jak trudne relacje partnerskie, czy nieumiejętność pogodzenia pracy i życia prywatnego.

Jak to wygląda?

Coach to osoba, która prowadzi, ale nie robi nic za klienta. Jego zadaniem jest wzbudzenie w człowieku odpowiednich motywów do działania, odkrycie przez niego samego jego własnych pozytywnych cech i siły. Specyfika takiego kontaktu wymaga również odpowiednich warunków. Z coachem można kontaktować się osobiście, face to face lub przez sieć, np. skype. Nie powinno być również ograniczenia czasowego, każde spotkanie powinno trwać tyle i wymaga dany problem. Spotkania nie dobywają się często (raz na dwa tygodnie lub raz na miesiąc), dobrze jednak ustalić, że istnieje możliwość dodatkowych kontaktów np. telefonicznych w międzyczasie.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena