Wysoka produktywność to cecha ludzi sukcesu. Jeśli chcesz odnieść sukces osobisty, zawodowy kluczem do tego jest zwiększenie Twojej produktywności. Poniżej przedstawię Ci 5 sposobów, które pomogą Ci w jej zwiększeniu.

Data dodania: 2011-02-05

Wyświetleń: 2060

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wyznacz sobie jasne cele i zacznij je realizować

Pomyśl ile razy, jeśli w ogóle, wyznaczyłeś sobie jasny cel? Przypominasz sobie chociaż jedną taką sytuację? Jeśli tak to gratuluję! Jesteś na dobrej drodze.

Ustal jasny plan działania

Jeśli chcesz zwiększyć swoją produktywność napisz własny plan działania. B.Tracy twierdzi, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwoli zaoszczędzić minimum dziesięć minut podczas wykonywania danego działania. Policz zatem ile czasu zaoszczędzisz dzięki temu, że będziesz wiedział dokładnie co robić w danym momencie. Pewnie nie raz miałeś takie momenty, że zajmowałeś się wszystkim, tylko nie tym co jest w danym momencie najważniejsze. Robienie właśnie tego co jest w danym momencie najważniejszą rzeczą i przybliża nas do osiągnięcie celu głównego to jedna z cech ludzi sukcesu.

Przeprowadzono nawet kiedyś badania dotyczące rzeczy i czynności, których nie lubią przeciętni ludzie oraz ludzie, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie. Wyniki były bardzo zaskakujące. Okazało się, że ludzie sukcesu nie lubią robić dokładnie tych samych rzeczy co ludzie przeciętni. Mimo to jednak robią je, ponieważ zdają sobie sprawę, że jest to cena, którą należy zapłacić za osiągnięcie sukcesu. Działanie na podstawie sporządzonej listy zwiększy twoją wydajność minimum o 25%.

Wyznacz priorytety

W momencie gdy masz już wyznaczoną listę działania, musisz się zastanowić i pogrupować zadania, wybierając te najważniejsze. Jeśli już to uczynisz rozpocznij swoją pracę właśnie od zadania najważniejszego. Skup na nim całą swoją uwagę i nie pozostawiaj do momentu gdy nie zostanie ono wykonane. Jeśli będziesz się koncentrował na tym zadaniu możesz zmniejszyć nawet do 80% ilość czasu niezbędnego do wykonania tego zadania.

Podkręć tempo własnej pracy

Jeśli zabierasz się do pracy wyrób w sobie poczucie ważności i pilności wykonywanego zadania. Staraj się działać szybciej. Pracuj przez cały czas, który poświęcasz właśnie na pracę. Zwiększ tempo wykonywanych czynności. Płynnie i szybko przechodź z jednego zakończonego zadania do drugiego.

Pracuj mądrze

Bardziej niż ilość czasu, który poświęcasz na wykonanie danego zadania liczy się jakość i ilość osiąganych rezultatów. Im więcej czasu poświęcisz zadaniom najważniejszym mającym poważne konsekwencje, tym lepsze wyniki osiągniesz w każdej godzinie poświęconej na ich realizację.

Życzę samych sukcesów!

Licencja: Creative Commons