Niezależnie od tego, co sprzedajesz i jak doskonały jest Twój produkt, przygotowując ofertę reklamową musisz odpowiedzieć sobie na jedno, zasadnicze pytanie: Dlaczego klient miałby dokonać zakupu właśnie u Ciebie? Najprawdopodobniej nie jesteś bowiem jedynym sprzedawcą, oferującym tego rodzaju produkt. Konkurencja oferuje to samo, lub prawie to samo. Jak się wyróżnić, by przekonać klienta, że zakup u Ciebie jest najlepszym z możliwych wyborów?

Data dodania: 2007-11-15

Wyświetleń: 5607

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Niezależnie od tego, co sprzedajesz i jak doskonały jest Twój produkt, przygotowując ofertę reklamową musisz odpowiedzieć sobie na jedno, zasadnicze pytanie: Dlaczego klient miałby dokonać zakupu właśnie u Ciebie? Najprawdopodobniej nie jesteś bowiem jedynym sprzedawcą, oferującym tego rodzaju produkt. Konkurencja oferuje to samo, lub prawie to samo. Jak się wyróżnić, by przekonać klienta, że zakup u Ciebie jest najlepszym z możliwych wyborów?

Unikatowa Propozycja Sprzedaży (UPS) to kolejny, ważny element skutecznej oferty reklamowej, który znacząco wzmacnia jej siłę przekonywania. Zadaniem UPS jest wyróżnić tę jedną, konkretną ofertę na tyle, by konkurencja nie miała nic do powiedzenia w temacie sprzedaży.

Klient, który ma do dyspozycji kilku różnych sprzedawców szuka różnic w ich ofertach. Tymczasem, bardzo często, jedyną wyraźną różnicą jest cena produktu i na jej podstawie klienci dokonują wyboru.

Dlaczego klient miałby kupić produkt właśnie u Ciebie? Nie wystarczy tu powiedzieć: „Dostarczamy produkt sprawdzony i najwyższej jakości” - konkurencja też tak może powiedzieć! Musisz pokazać wyraźną i ważną z punktu widzenia klienta różnicę. Jeżeli Ty nie potrafisz w taki sposób odróżnić się od konkurentów, to jak klient ma dostrzec tę różnicę?

Co tak naprawdę odróżnia Cię od innych sprzedawców w branży? Odpowiedź możesz stworzyć na podstawie 4 podstawowych elementów:

1.Docelowa grupa klientów
2.Problem, który rozwiązuje produkt
3.Efekty, które gwarantuje produkt
4.Sposób dostarczenia produktu i serwis (opakowanie, czas i sposób dostarczenia, gwarancja, serwis itp.)


UPS to nie jest odpowiedź na jedno z powyższych pytań, lecz wyjątkowa kombinacja wszystkich czterech elementów. Ważne jest to, żeby razem składały się one na wyjątkową wartość tego, co sprzedajesz. Co z tego, że wymyślisz sobie abstrakcyjną kombinację, która nie ma jest ważna dla klienta? Ten, do kogo kierujesz swoją ofertę musi zostać przekonany, że to naprawdę wyjątkowa okazja i ma wielkie szczęście, że trafił na Ciebie.

Pytania, które powyżej podałem nie wyczerpują wszystkich możliwości odróżnienia się od konkurencji. Tych elementów może być o wiele więcej. Jednym ze sposobów jest prześledzenie całego procesu zakupu od strony klienta. Zacznij od tego, jak klient szuka oferty, gdzie ją znajduje, jak ona wygląda i co proponuje, w jaki sposób kontaktuje się ze sprzedawcą, jak zamawia, czy dostaje informację na temat realizacji zamówienia, kiedy dostaje swój towar, co zobaczy po otwarciu przesyłki, jak będzie wyglądało użytkowanie produktu, co stanie się, gdy klient będzie chciał skorzystać z gwarancji i serwisu itd…

Przy opisywaniu UPS unikaj jak ognia reklamowego języka. Marketingowa papka jest bardzo niestrawna dla klienta i wywołuje najróżniejsze reakcję, między innymi najpowszechniejszy odruch… jakim jest ucieczka ze strony internetowej z tego typu ofertą.

Stworzenie UPS, która jest wiarygodna i wartościowa dla klienta kończy etap przygotowawczy tworzenia oferty reklamowej. W następnym odcinku rozpoczniemy wreszcie pisanie tekstu.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena