Praca handlowca jest ciężka i wymaga sporego zaangażowania nie tylko ze strony pracownika, ale również i ze strony pracodawcy, ponieważ to właśnie po stronie pracodawcy leży odpowiedzialność za stałe zwiększanie doświadczenia i kwalifikacji swoich pracowników. Dzięki organizowaniu odpowiednich kursów i szkoleń, każdy z pracowników może przyswoić odpowiednią wiedzę, dzięki której zwiększy swoje umiejętności sprzedażowe.
Oczywiście same szkolenia to nie jedyna forma rozwijania umiejętności handlowca. Warto przede wszystkim dbać o rozwój swojej asertywności, a także pracę nad stresem. Jak wiadomo, w zawodzie handlowca stres jest niemalże codziennością, dlatego też warto pracować nad tym, aby zmniejszyć go tak bardzo jak to jest możliwe. To już leży po stronie samego sprzedawcy, by potrafił po pracy o niej zapomnieć i zwyczajnie się rozluźnić.
Istotne jest również tzw: zarządzanie czasem. Nie jest to łatwe, jednak przy odrobinie zapału i chęci, każdy dojdzie do bardzo efektywnego zarządzania swoją pracą, w tym również zarządzania czasem poświęcanym na spotkania z klientami. To z kolei wpływa pozytywnie na samoocenę handlowca, jego motywację i również na same umiejętności sprzedażowe (ponieważ ma więcej czasu by świadomie je ćwiczyć).
Pamiętajmy o tym, że osoby, które pracują na stanowisku handlowca mają czasami do czynienia z Klientami, którzy po prostu nie potrafią wyrazić swojego negatywnego zdania na temat danego produktu bez agresji. Handlowiec powinien być przygotowany na spotkanie z takim Klientem, dlatego też rozwój asertywności, rozumianej jako zwyczajna odporność psychiczna, w tym zawodzie również jest jak najbardziej wskazany.