1
głosów
- +

Czym jest asertywność?

Autor:

Aktualizacja: 07.12.2011


Kategoria: Rozwój Osobisty / Samodoskonalenie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 834 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Asertywność to cecha, którą powinien posiadać każdy człowiek. Czym jest asertywność? Jest to cecha, dzięki której człowiek może wyrazić swoje zdanie na jakiś temat. 


Cecha asertywności dotyczy także osób, które potrafią bezpośrednio wyrazić swoje emocje, a ponadto potrafią powiedzieć „nie” w sytuacjach, w których taka odpowiedź prowadzi do wyboru właściwego celu. Osoba asertywna w życiu spotyka wiele trudności, ponieważ potrafi sprzeciwić się większości napierających ją osób, przez co może stać się powodem wyśmiania ze strony reszty grupy.

Dlaczego ludzie nie potrafią zrozumieć wyjątkowości człowieka? Czy to wiąże się bezpośrednio z zazdrością? A może osoby, które nie posiadają cechy asertywności, nie potrafią po prostu się z tym pogodzić, próbując stworzyć negatywną opinie na temat osoby asertywnej? Tak czy inaczej, osoby asertywne zazwyczaj w życiu mają pod górkę, jednakże są rónież sytuacje, w których asertywność sprzyja odniesieniu sukcesu. Chodzi o sytuacje, gdy trzeba upomnieć się o swoje prawa, gdy inni traktują nas gorzej niż na to zasługujemy. Dlatego warto pamiętać, że na szczęście jest to cecha nabyta, dlatego też każdy z nas może jej po prostu się nauczyć.

Obszar sprzedaży B2B jest dobrym przykładem tego, że asertywność może być bardzo przydatna dla budowania relacji. Podczas przedstawiania swojego produktu, ważną rolę odgrywa pewność siebie i umiejętność budowania z klientem partnerskiej relacji - opartej na obopólnym szacunku. Jest tak, ponieważ osoba prezentująca produkt powinna potrafić przedstawić zalety danego produktu, a jego wady przedstawić w możliwie obiektywny sposób. Jak uczą szkolenia sprzedażowe, podczas takiej prezentacji osoba prezentująca produkt, czy też usługę powinna pamiętać o jak największej autentyczności wypowiadanych słów, aby klient potrafił zaufać sprzedawcy.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij