W tej części kursu nauczysz się wykorzystywać wyszukiwarkę internetową do zarabiania. Obok innych form reklamy, ta wyróżnia się dużą skutecznością, jest przy tym relatywnie tania. Dzięki zawartym w tej części kursu radom wypromujesz swój blog opierając się w dużej części na darmowych metodach.

Data dodania: 2011-12-06

Wyświetleń: 1956

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

      Po lekturze 1 i 2 części kursu wiesz, z jakimi firmami podjąć współpracę i jakie produkty bądź usługi mógłbyś skutecznie promować. Wybrałeś też temat swojego bloga. Pora więc założyć blog, który będzie dla Ciebie zarabiał.

      Założenie bloga, który będzie dla Ciebie zarabiał realne pieniądze musi być czynnością przemyślaną. Jeśli bowiem założysz blog w pierwszym lepszym serwisie, z domeną, która w danej chwili wpadnie Ci do głowy, już teraz, na początku przygody w e-biznesie zaczniesz piętrzyć przed sobą problemy, przez które Twój biznes nigdy nie stanie się dochodowy.

      Do utworzenia bloga wybierz serwis, który udostępnia możliwości i gadżety przydatne w późniejszym administrowaniu nim. W swoim blogu powinieneś mieć możliwość wstawiania obrazów, linków do zewnętrznych witryn, wyboru rodzaju czcionek i ich kolorów oraz szablonów.

      Jeśli wybierzesz już odpowiedni serwis dla Twojego bloga, stwórz jego domenę. Domeną Twojego bloga będzie fraza, którą wybrałeś czytając poprzednią część kursu. Jeszcze raz przypomnę, że fraza ta powinna:

-składać się z co najwyżej 3 wyrazów (optymalnie z 2 wyrazów),

- być wyszukiwana przez internautów co najmniej 6 000 razy w miesiącu,

- Google powinno zwracać na tę frazę możliwie najmniej wyników (optymalnie poniżej 60 000).

     W domenie swojego bloga wpisz swoją frazę bez polskich znaków, a poszczególne wyrazy połącz myślnikami „-„. 

      Dlaczego wybór frazy i umieszczenie jej w domenie/nazwie bloga jest takie ważne? Powiedziałbym, że to jest najważniejsza czynność podczas tworzenia bloga. Znaczenie Twojej frazy (inaczej słowa kluczowego) w domenie jest zabiegiem mającym na celu zagwarantowanie Twojemu blogowi dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. 

      Spróbuj wpisać kilka dowolnych fraz w wyszukiwarce Google. Zaobserwuj, jakie strony pojawiają się w pierwszej 10-tce wyników? Większość z nich, to adresy stron, które posiadają wpisaną przez Ciebie frazę w swojej domenie! Google po prostu „lubi” strony, które w swojej domenie zawierają słowo kluczowe. Sprawia to, iż strony te wyszukiwarka wyświetla na wyższych pozycjach niż pozostałe witryny. Dlatego prosiłem Cię, abyś bardzo przyłożył się do określenia swojej frazy. Twój blog bowiem, będzie się wyświetlać po wpisaniu właśnie tej frazy w wyszukiwarce.

      O tym, jak wpłynąć na wysoką pozycję swojego bloga w wyszukiwarce i dlaczego to takie ważne dowiesz się w dalszej części kursu. Teraz powinieneś swój blog nasycić treścią. Masz wolną rękę! W zależności od tego, jaki temat na bloga wybrałeś, twórz do niego artykuły, dodawaj obrazy i linki. Wybierz produkty w programów partnerskich, które wiążą się z tematyką Twojego serwisu i umieść do nich linki w treści. Nienachalna, inteligentna reklama tekstowa jest bardzo skuteczną formą promocji. Pamiętaj o tym, kto jest gościem na Twoim blogu. Jego treść powinieneś dostosować do odwiedzających.

      Przemyśl, czego mogą poszukiwać, czego pragną odwiedzający Twój blog, jakie produkty/usługi z serwisów, z którymi podjąłeś współpracę mogłyby ich zainteresować? Twój blog powinien żyć. Dodawaj nowe treści, możesz założyć forum dyskusyjne (skutecznie zachęca do ponownej wizyty na blogu), możesz zamieścić krótką ankietę, dzięki której dowiesz się, czego szukają Twoi odwiedzający, co chcieliby odnaleźć na Twoim blogu. Pamiętaj, żeby umieścić Twoją frazę w tekście na blogu, najlepiej, gdyby była jego tytułem, lub jedną z pierwszych informacji w witrynie. Używaj słowa kluczowego na swoim blogu co najmniej kilkakrotnie, w różnych odmianach. Podpisuj nim obrazy i linki, które umieszczasz na blogu.  

 

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena