Według ostatnich szacunków najwięcej wydali przedstawiciele PO – przekonanie wyborców kosztowało w tym przypadku około 29 mln. zł. Większość tej kwoty pochłonęły kampania centralna, spoty wyborcze, rozmaite materiały reklamowe: ulotki, teczki ofertowe, bilboardy, objazdy terenowe polityków. Na kampanie poszczególnych kandydatów przeznaczono około 10 mln.
Zgodnie z podobnymi szacunkami, PiS przeznaczyć miał do końca września około 20 mln złotych, czyli o około 8 mln mniej niż w poprzedniej kampanii. Największy udział w tej kwocie to środki ukierunkowane na reklamę zewnętrzną – około 5 mln, reklamy telewizyjne kosztować miały około 1,5 mln mniej, a kampania w prasie nieco ponad 1,4 mln.
W podobnym budżecie około 20 mln złotych zmieścić się miało SLD. 2,5 – 3 mln pochłonąć miała produkcja i emisja spotów wyborczych. Przeszło milion złotych kosztować miały obydwie konwencje wyborcze, zorganizowane podczas wakacji w stolicy.
PSL dysponował znacznie mniejszym budżetem – w kwocie około 12 mln zł, z pośród której najwięcej środków zaangażowano na produkcję i emisję audycji i spotów wyborczych, publikacje w prasie, wizytówki, plakaty itd.
Stosunkowo tanią kampanią reklamową chwali się z kolei Ruch Palikota. Według informacji podawanych przez lidera ugrupowania ponoszone wydatki miały nie przekroczyć miliona złotych. Jednak przyznał on, iż podczas wcześniejszych spotkań, na długo przed startem kampanii, w trakcie budowy stowarzyszenia, wszystkie zjazdy i spotkania wymagały zaangażowania około 4 mln złotych kapitału, z którego większość pochodzić miała z prywatnych dotacji biznesmena.
Jednak, według doniesień to nie partia Janusza Palikota generowała najmniejsze koszty prowadzonych kampanii. Według informacji pochodzących od PPP – Sierpień ’80 ugrupowanie wydało tylko około 200 tys. złotych, pochodzących głównie od wpłat kandydatów.
Wielkość wydatków ponoszonych przez poszczególne partie na koszty kampanii, regulowana jest przepisami prawnymi, W bieżącym roku, nie mogły przekroczyć 30 mln 612 tys.295 zł dla komitetu wyborczego, rejestrującego kandydatów do sejmu i senatu we wszystkich okręgach wyborczych.
Druk jest jednym z najważniejszych wynalazków w historii ludzkości, mającym kluczowe znaczenie dla rozwoju cywilizacji. W Polsce, podobnie jak w innych krajach, druk przeszedł wiele etapów rozwoju. Po zakończeniu II wojny światowej, sektor poligraficzny w Polsce stanął przed nowymi wyzwaniami i możliwościami, które wpłynęły na jego dynamiczny rozwój. Niniejszy artykuł przedstawia ewolucję polskiej poligrafii od końca wojny do czasów współczesnych, z uwzględnieniem różnych aspektów tego procesu.