Im więcej firm w promocji polega wyłącznie na e-marketingu, tym skuteczniej można dotrzeć do potencjalnych kontrahentów tradycyjnymi metodami, a jedną z najlepszych jest teczka ofertowa. Jak ją przygotować, żeby wypaść jak najlepiej? Jak powinna wyglądać taka teczka?

 

Data dodania: 2022-08-29

Wyświetleń: 48

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Tradycyjnie i z klasą: pokaż firmę w teczkach ofertowych

Teczka to też wizytówka

Ten, kto zakazał oceniania książki po okładce, bardzo mocno skrzywdził wszystkich grafików. I podobnie jest w przypadku teczek z ofertami: choć liczy się głównie zawartość, to źle przygotowana okładka może sprawić, że Twoja firma przegra rywalizację, zanim ta się na dobre rozpocznie. Teczki papierowe to jeden z najlepszych sposobów prezentacji oferty, a to z kilku powodów:

  • już sama teczka pozwala podkreślić identyfikację wizualną lub przekazać odbiorcy motto firmy lub jej ideę;
  • pojemność teczek firmowych jest praktycznie nieograniczona – oczywiście jest jakiś limit, ale jego wyczerpanie jest praktycznie niemożliwe;
  • teczka stanowi świetny sposób na uporządkowanie oferty – w takich samych okładkach można przekazać dowolne oferty dowolnej liczbie kontrahentów, mając pewność, że do każdego odbiorcy trafi właściwa treść.

Nie bez znaczenia jest też fakt, że teczki firmowe są po prostu śmiesznie tanie. Nawet zadrukowane w pełnej palecie są jednym z najtańszych sposobów prezentacji oferty. Poza tym można na ich odwrocie umieścić na przykład informacje kontaktowe, co sprawia, że częściowo zastępują wizytówki.

Jak powinna wyglądać idealna teczka ofertowa dla firmy?

Jeśli chodzi o wymogi techniczne, to nie są one w żaden sposób standaryzowane, aczkolwiek względy praktyce decydują o trzymaniu się formatu A4/Letter. Rzecz jasna wykroje są zawsze większe, ponieważ pozwala to na estetyczne i uporządkowane przechowanie nieco większej liczby dokumentów. 

Teczki papierowe mogą być wykonane z kilku typów papieru i z tych możliwości się aktywnie korzysta: od papierów lakierowanych o wysokiej gramaturze, do nieco cieńszych papierów eko. Dobiera się je zwykle tak, aby lepiej korespondowały z ideami reprezentowanymi przez firmę, choć oczywiście pewien wpływ na podejmowane decyzje w tym zakresie będą miały też oczekiwania funkcjonalne.

Inne opcje personalizacji – poza wyborem papieru czy lakierowaniem – to także zadruk w kolorze (4/0, 4/4), różne kolory skuwek na gumce i tak dalej. Szczegółowe opcje i symulacje cenowe można podejrzeć na stronie https://www.drukomat.pl/ dla dowolnych wolumenów zamówień, natomiast warto zwrócić uwagę jeszcze na to, że same wykroje zmieniają się co jakiś czas.

Dlaczego? Dlatego, że zmienia się sposobów korzystania z teczek przez firmy. Można mówić nawet o swego rodzaju modzie: więcej dokumentów albo mniej, subtelniejsza forma albo bardziej rozbudowane teczki. Takie rzeczy eksperci śledzą na bieżąco i przygotowują nowe wzory teczek, które pozwalają lepiej wpisywać się w bieżące trendy.

Co musi łączyć wszystkie teczki ofertowe?

Przy całej elastyczności tej formy promocji, jest kilka czynników, które muszą łączyć wszystkie teczki papierowe wykorzystywane do przedstawiania oferty.

  • Staranne wykonanie. W teorii oczywiście jest ono zupełnie oderwane od merytoryki oferty, ale nikt nie ma ochoty przeglądać oferty firmy, która nie szanuje własnego portfolio i przedstawia się w sposób niedbały.
  • Czytelny nadruk. Teczka firmowa nie służy tylko do przechowywania dokumentów, ale jest sposobem na przekazanie danych kontaktowych firmy i zaprezentowanie jej tożsamości, więc wysokiej jakości zadruk jest tu wymogiem podstawowym.
  • Trwałość. Papier i sposoby jego wykończenia dobiera się tak, żeby teczka, przechodząc z rąk do rąk – co na pewno ją czeka – nie zużyła się zbyt szybko, bo wtedy wróci problem estetyki.

Teczki muszą też być tanie. Oczywiście nie będą to ceny rzędu 50 groszy za sztukę, tylko kilku złotych (kilkunastu przy mniejszych nakładach), ale to nadal niewiele, jak za jeden z najlepszych sposobów prezentacji. Niska cena jest zaś koniecznością, bo sama teczka to też nie wszystko. Trzeba jeszcze przygotować ofertę i sfinansować dystrybucję, dlatego ograniczanie kosztów, ale bez uszczerbku na jakości, jest ważne już na tym etapie. 

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena