Ulotka jest jednym z najstarszych, a jednak nadal najpopularniejszych, sposobów na reklamę. To rodzaj jedno, maksymalnie czterokartkowej broszury, na której zawarte są najważniejsze informacje. Najczęściej dotyczą one konkretnej działalności, wydarzenia, zawierają dane firmy czy organizacji.

Data dodania: 2011-10-05

Wyświetleń: 6197

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Do zalet tej formy reklamy należy przede wszystkim fakt, iż nie ma ona ograniczenia czasowego, tak jak przykładowo, emitowana w mediach, dziesięciosekundowa reklama. Potencjalny klient może zabrać ulotkę do domu i w wolnej chwili zapoznać się z jej treścią.

Jednak aby powstała ulotka, która skutecznie spełniać będzie swoje funkcje, konieczny jest przemyślany projekt graficzny. W tym momencie najczęściej zleca się to zadanie specjalistom w tej dziedzinie, jednak jeżeli zależy nam na oszczędności, możemy stworzyć ulotkę reklamową bez pomocy grafika.

Najpierw warto poznać trochę teorii. Należy wiedzieć, że osoba oglądająca naszą ulotkę, najpierw zwróci uwagę na zdjęcia i obrazki, następnie na główne hasło, dodatkowe schematy czy rysunki, a dopiero później zapozna się z najważniejszymi, szczegółowymi treściami. Żeby więc mieć pewność, że potencjalny klient dotrze do danych naszej firmy, należy go skutecznie zachęcić samą oprawą graficzną.

Równie ważne jest to, aby już w pierwszych sekundach zapoznawania się z ulotką, wiadome było, czego jest ona reklamą. Jej treść powinna być atrakcyjna, ale i sugestywna, zrozumiała, bez nadmiernej stylizacji języka i zbyt skomplikowanych terminologii.

Zatem do dzieła. Aby projekt wyglądał schludnie i dobrze prezentował się po wydrukowaniu na papierze, konieczne jest jego wykonanie w programie graficznym. Ktoś może stwierdzić, że w tym momencie zaczynają się schody, jednak niekoniecznie. Bardzo przyjaznym i prostym w obsłudze programem do wykonywania, między innymi właśnie ulotek reklamowych, jest Microsoft Publisher, wchodzący w skład pakietu Microsoft Office.

Dużą zaletą są tu dostępne szablony, czyli wstępnie zaprojektowane dokumenty, które wystarczy uzupełnić o własne treści. Oszczędzamy więc czas, spędzony nad pustą stroną, bez pomysłu na to, jak zagospodarować jej przestrzeń. Dostępne projekty modyfikujemy wstawiając własny tekst oraz zdjęcia z możliwością zmiany ich rozmiarów, typów czcionek, kolorystyki i innych efektów.

Chcąc stworzyć ulotkę całkowicie od podstaw, skorzystać możemy z wielu dostępnych elementów, zarówno tekstowych, jak i graficznych, które umożliwiają kreatywne i swobodne projektowanie ulotki. Co więcej, dzięki natychmiastowemu obiegowi dokumentów w firmie, który umożliwia pakiet Microsoft Office z dostępem do usługi w chmurze, możliwa jest jednoczesna praca kilku osób nad tym samym projektem.

Przewaga Publishera nad typowymi edytorami tekstowymi, polega przede wszystkim na tym, iż nie mamy tu ograniczenia modyfikacji teksu „od marginesu do marginesu”. Każdą jego część możemy edytować, wydzielając pola tekstowe, które dowolnie rozmieszczamy na stronie dokumentu. W ten sam sposób pracujemy nad umieszczanymi na stronie plikami graficznymi.

Program Microsoft Publisher z pewnością nie zniechęci nikogo do samodzielnego tworzenia ulotek, a z końcowych efektów oraz oszczędności czasu i pieniędzy, będziemy mogli być zadowoleni.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena