Gra jest interaktywna i pozwala graczom wspinać się po kolejnych szczeblach społecznego rankingu od żebraka, po księcia lub księżniczkę. Pytania i zadania w grze związane są z antykoncepcją, chorobami przenoszonymi drogą płciową i szeroko pojętą zdrową seksualnością. W zamierzeniu gra ma bawić oraz edukować wykorzystując przy tym elektroniczne platformy społeczne takie jak Facebook, który jest szczególnie popularny wśród młodych ludzi.
Dr Amanda Black, która jest członkiem grupy roboczej SOGC zajmującej się Programem Świadomej Antykoncepcji, a także ginekologiem i położną, powiedziała, że „brak systematyczności w zakresie zawartości materiałów edukacyjnych dostępnych dla nastolatków i młodych dorosłych” doprowadził do stworzenia tej gry, która przemawia do młodych ludzi „w formacie, jaki lubią”.
Nowa gra to ostatni z serii środków podjętych przez SOGC w celu zaangażowania grupy docelowej na różnych płaszczyznach komunikacji takich jak Facebook, Twitter i YouTube, a także na własnej stronie internetowej. SOGC zdaje sobie sprawę, że coraz więcej młodych ludzi właśnie w Internecie poszukuje odpowiedzi na pytania związane z seksem i antykoncepcją, i ma nadzieję, że „dostarczy wiarygodną platformę i szeroki wachlarz możliwości edukacyjnych”.
W badaniach przeprowadzonych w bieżącym roku przez Kanadyjskie Stowarzyszenie Pediatryczne okazało się, że niemal 40% ankietowanych nastolatków przyznało, że Internet jest dla nich pożyteczniejszym źródłem informacji na temat seksu niż ich rodzice.