Wódkę Absolut produkuje się w Szwecji, w miejscowości o czarującej nazwie Åhus. Jej trzon smakowy stanowi zimowa odmiana pszenicy oraz woda głębinowa.

Data dodania: 2011-09-19

Wyświetleń: 929

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W 1879 został opracowany proces destylacji tego alkoholu – autorem receptury był Szwed, Lars Olsson Smith. Obecnie wódka ta występuje w czternastu odmianach: czysta wersja zawiera 40 % lub 50 % alkoholu, absolut można nabyć też w wersji cytrynowej bądź mandarynkowej, gruszkowej tudzież wanilinowej, paniom do gustu przypadnie z pewnością smak brzoskwiniowy i malinowy, panowie preferują raczej opcję z pieprzem albo z czarną porzeczką. Niedawno kolekcję smakową wzbogacono smakiem „grapefruit – Ruby Red”, odmianą „Nowy Orleans”, jak również – nieco innymi w składzie - „100” i „Levelem”. Marka Absolut cechuje się słynną butelką (długa szyjka, przód butli zdobią „ręczne” napisy i na niebiesko wypisana nazwa trunku. Autorem projektu butelki jest G. Bowman – koncepcję wprowadzono na rynek w 1979 roku. Aktualnie firma cieszy się bardzo kreatywnymi kampaniami reklamowymi: od 2006 roku nazwa Absolut została zestawiona z „absolutną wyprawą” – ze startem rakiety kosmicznej, z „absolutnym zaproszeniem” – do Nowego Yorku, z absolutną animacją – kreskówkami japońskimi itd. Hasło ,,In the absolut world” nawiązuje do globalnego zasięgu firmy – obecnie wódkę tę można kupić w wielu zakątkach świata, a marka lubi podkreślać, że teraz ma do zdobycia już tylko kosmos… Na zdjęciach reklamowych uwiecznia się butelkę wódki, przez której przezroczyste ścianki widać inną – lepszą rzeczywistość. Motyl zwabiony słońcem, świecącym na wskroś butelki, przysiadł na zakrętce wódki, malowniczo rozkładając skrzydła.
Z kolei sentencję „Absolut Fashion” promuje manekin krawiecki w kształcie słynnej butelki, natomiast zdjęcie reklamowe, zatytułowane „Absolut rock” zdobi ta sama butelczyna, odziana w skórzane wdzianko, nabijane ćwiekami. Tak oto korporacja wódczana chce dotrzeć do zróżnicowanych odbiorców, a swoich stałych nabywców upewnić, że wybierają najlepszą wódkę na świecie.

Aktualnie, firma Absolut prężnie działa w sieci internetowej – w autoryzowanym portalu znajdziemy serię odsyłaczy do „absolutnej mody”, sygnowanej marką wódczaną, do limitowanych edycji butelek, które ukazały się na specjalnych okazjach – rocznicach istnienia korporacji. Są też liczne konkursy i przepisy na drinki – słowem, wszystko, co ma zachęcić odbiorcę, by zainteresował się „absolutnie historycznymi wyrobami” i by docenił uroki Absolutu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena