Czy extras dla pracownika może być jednocześnie korzyścią dla firmy? Czy nakłady poniesione na kształcenie nie tylko czysto zawodowych umiejętności pracowników są dla firmy jedynie kosztem czy również inwestycją?

Data dodania: 2011-09-15

Wyświetleń: 1550

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kursy angielskiego dla pracowników w wielu korporacjach wpisały się już jako standardowy, ale atrakcyjny benefit. Zatrudniający przyzwyczaili pracowników, że umożliwiają im poszerzanie kwalifikacji językowych.
Oferta językowa dla firm, mimo spowolnienia gospodarczego, nie straciła na popularności. Dobry standard kursów, świetnie wykwalifikowana kadra i opieka metodyczna sprawiają, że firmy nadal inwestują w kursy językowe pracowników, a pracownicy chętnie kontynuują naukę. Znajomość języka to narzędzie, które w wielu wypadkach pozwala na poszerzenie relacji z kontrahentami i rozwój firmy, co przynosi wymierne zyski dla pracodawcy.
Wciąż rośnie liczba pracodawców, którzy dostrzegają konieczność prowadzenia kompleksowej polityki szkoleniowej i dbania o rozwój personelu, który coraz częściej wpisany jest w strategię firmy. Rynek oferuje szerokie spektrum możliwości dla pracodawców, którzy zamierzają zainwestować w rozwój personelu.


Kursy językowe dla firm to coraz częściej kursy ogólne, mające elementy języka specjalistycznego, szczególnie z obszaru języka biznesu, oraz odpowiednio profilowane słownictwo techniczne, prawnicze, medyczne itp. Najchętniej jednak kupowane są kursy, które umożliwiają uczącym się wspiąć się na taki poziom zaawansowania, który umożliwi im na samodzielną pracę nad opanowaniem słownictwa specjalistycznego, a jednocześnie pozwoli im swobodnie porozumiewać się w języku obcym; nierzadko bowiem specjaliści mają szeroki zasób słownictwa, nie umieją jednak użyć go na co dzień.
Środki finansowe przeznaczone na kursy są teraz traktowane nie tylko jako koszt uzyskania przychodu, lecz także inwestycja, która przyniesie wymierne zyski.


Kursy językowe fundowane pracownikowi przez firmę stanowią doskonałą formę motywacji do pracy. Pracownicy kierowani na zajęcia językowe czują się docenieni. Lepiej odbierają pracodawcę, który daje im możliwość uzyskania kolejnej, uniwersalnej umiejętności, istotnej w rozwoju kariery zawodowej, ale także w życiu prywatnym. Z kolei przedsiębiorstwo, które stawia na jakość oferowanych usług, będzie bardziej konkurencyjne na rynku, zwiększając tym samym swój potencjał. Ciężko sobie wyobrazić coś bardziej przydatnego w pracy niż znajomość języków, szczególnie jeśli firma funkcjonuje w środowisku międzynarodowym. Narastający proces globalizacji wymusza obecnie wysoką kompetencję językową jako standard, nieodzowny w biznesie. Bariera językowa utrudnia lub uniemożliwia współpracę z zagranicznym partnerem. Statystyki mówią, że jest to powodem utraty 1/8 rocznego przychodu przedsiębiorstw.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena