Centrum Badań Marketingowych Indicator cyklicznie przeprowadza badania rozpoznawalności produktów poszczególnych marek. Tym razem badania dotyczyły przede wszystkim rynku alkoholowego w Polsce.

Data dodania: 2011-08-26

Wyświetleń: 1405

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych (face-to-fece) przebadano dokładnie 1023 osoby dorosłe zamieszkujące na terenie Polski.

Główne pytania stawiane respondentom dotyczyły indywidualnych preferencji alkoholowych, jak również znajomości poszczególnych marek whisky. Liczyła się zarówno spontaniczna, jak i wspomagana znajomość konkretnych produktów. Badania wykazały również jaką whisky najczęściej polecają konsumenci między sobą oraz jaka grupa społeczna pije whisky najczęściej. Dzięki tej części badań możliwe było stworzenie bardzo dokładnego profilu konsumenckiego.

Procent ankietowanych osób, które piły whisky w ciągu ostatnich trzech miesięcy wynosił 7.2%. Najczęściej były to whisky szkockie, a wśród nich przede wszystkim Johnnie Walker, Ballantine`s, Grant`s i Jim Beam. Pierwsze z dwóch wymienionych marek są również najbardziej rozpoznawalne wśród spożywających alkohol. Pierwszy wniosek – jeżeli Polacy piją whisky, to wybierają tę najlepszą, szkocką.

10,9% pijących preferuje właśnie whisky, 25% z nich zarabia więcej niż trzy tysiące złotych netto, 9% jest w wieku od osiemnastu do dwudziestu pięciu lat, 9,4% posiada wykształcenie wyższe, 13,8% to osoby uczące się, studenci, 11,1 % to właściciele firm i poważni przedsiębiorcy, 9,1% nie posiada wyższego wykształcenia.

Wydawać by się mogło, że whisky piją tylko mężczyźni. Jednak procentowe wyniki pokazują, że tylko niewiele ponad połowa z nich to mężczyźni. W badaniach nie wprowadzono bowiem konkretyzacji, że liczy się jedynie picie whisky w czystej postaci.

Polacy najchętniej piją whisky neutralizując jej smak za pomocą coli z dodatkiem lodu i cytryny. Nie każdy bowiem przepada za naturalnym jej smakiem, który jest nie ma co ukrywać, jest dość specyficzny i bardzo mocny.

Znaczny wpływ na spożycie whisky w Polsce z pewnością ma również jej cena. Nie jest to przecież tani alkohol. Dlatego też podczas badań ankietowani pytali byli również o zarobki, wykształcenie i pełnione funkcje. To ostatnie miało związek również z faktu, iż bardzo często podczas spotkań towarzyskich o podłożu przede wszystkim biznesowym, przedstawiciele firm czy przedsiębiorstw raczą swoich gości właśnie szklaneczką „dobrej” whisky.

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena