2. Najlepszy sposób przetrwania w świecie pełnym konkurencji jest sytuacja w której klient będzie Cię lubił.
3. To handlowcy a nie produkt są odpowiedzialni za niezadowolenie klienta.
4. Znacznie ułatwisz sobie pracę zdobywając rekomendacje od osób które klient zna i którym ufa...
5. Dobrzy sprzedawcy pamiętają o budowaniu ciągłych relacji.
6. W świecie nie wygrywają Ci co proponują najniższą cenę, a ci co dają lepiej lub więcej, w klienta mniemaniu.
7. Sprzedawca powinien wiedzieć wszystko a nawet więcej o tym co ma w ofercie. Bez znaczenia czy klienci o to wypytują.
8. Tak jak garnitur, tak i oferta, zalety i argumenty są zawsze inne dla każdego człowieka, bo są 'szyte na miarę'.
9. Człowiek który posiada wroga, za wszelką cenę powinien o nim wiedzieć więcej, niż o przyjacielu. Jak inaczej będziesz lepszy od konkurencji?
10. Większość sprzedawców sprzedaje dobry produkt i odchodzi. Dobrze ,że większość to ci niedoświadczeni.
11. Najwięksi sprzedawcy za każdym razem przebijają to, co jest wystarczająco dobre.
12. Klienci mogą pogrywać z handlowcami, ale handlowcy z nimi już nie.
13. Zdobywanie i odchodzenie klientów to nie tylko zadanie sprzedawców. To marketing. Coś czego ludzie nie doceniają...
14. Porażka w sprzedaży każdego spotyka. Prawdziwa porażka polega na braku wniosków z mniejszych bądź większych błędów.
15. Brak wiary. To brak sprzedaży.
16. Klienci są marudni. Lubią dużo dostawać, zupełnie jak dzieci. Każdy nauczyć się musi jak należy obchodzić się z nimi.
17. Jeśli popsuje Ci się telewizor, samochód czy rower. To oddajesz go tylko w ręce fachowca. Klienci robią tak samo.
18. Sprzedaż jest trudna jak podrywanie kobiet. Dla jednego przychodzi łatwo, dla innego z oporem i porażkami. Ale nikt nie powie ,że nie da się tego nauczyć.