Na początku musimy ustalić cel jaki chcemy osiągnąc poprzez reklamę, a następnie wybrać odpowiednią formę przekazu, za pośrednictwem którego konsument zapamięta naszą usługę, bądź produkt. Im bardziej reklama będzie łatwa w zapamiętaniu, niestandardowa, innowacyjna, tym łatwiej zostanie skojarzona przez konsumenta. Na rynku dostępne są różne formy reklamy mobilnej, m.in.: rowery z przyczepkami, na których umieszczone są reklamy, samochody ciągnące bilbordy na kołach, pojazdy z wbudowanymi ekranami LED na wysięgnikach, segway'e krążące podczas eventów, itp. Są to już coraz częściej wykorzystywane formy promocji, i przede wszystkim coraz bardziej popularne i obyte przez odbiorców. Co więc wybrać, aby nie wbić się w sztampową promocję?
Rynek reklamy zmienia się bardzo dynamicznie, i w ten sam sposób pojawiają się kolejne opcje, na które warto zwrócić uwagę. Dla przykładu, weźmy pod uwagę reklamę na ekranach LED na Rowerach Reklamowych. Na czym to polega? Otóż, jest to bardzo innowacyjny, a zarazem technologiczny system paneli LED, dzięki któremu, podczas jazdy, na kołach roweru wyświetlają się wcześniej zaprogramowane reklamy w postaci logotypów, grafik, animacji/filmików (do ~90 sekund) lub haseł reklamowych. Jadąc więc rowerem, tworzymy mobilną reklamę, dzięki której, potencjalny klient z pewnością zwróci uwagę na kolorowe obrazy wyświetlane na kołach.
Taka reklama to nie setki ulotek, które rozdajemy w wielu miejscach, i które prędzej, czy później i tak wylądują w koszu. To również nie tradycyjne bilbordy, które możemy spotkać na ulicach miast. To dużo bardziej innowacyjny i oryginalny sposób na reklamę. Jeśli ktoś ma zwrócić na "nas" uwagę, ma się zainteresować, to nie można być wśród setek innych firm - trzeba zrobić coś, aby móc się na ich tle wyróżnić.