By osiągać wspaniałe rezultaty w wybranej przez siebie dziedzinie życia należy działać produktywnie.  Nieważne czy mówimy o domu, szkole, pracy czy innych sferach życia. Niestety produktywność wymaga specyficznego podejścia, które stosuje niewiele osób. 

Data dodania: 2011-07-09

Wyświetleń: 2281

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jednak ci, którzy postępuję zgodnie z przedstawionymi poniżej wskazówkami stają się super – efektywnymi ludźmi. Osiągają więcej, szybciej, lepiej bez względu na sytuację w jakiej się znaleźli.  Jak podnieść produktywność? Zwróć uwagę na kilka rzeczy:

1. Działaj z pasją. Pasja wspiera produktywność. Kiedy robisz coś, do czego czujesz pasję odnajdujesz w sobie niespożyte pokłady energii i jesteś w stanie pracować przez wiele godzin dziennie z pełnym entuzjazmem. Pasja pozwala uzyskać skupienie i dotrzeć do oczekiwanych rezultatów znacznie szybciej. Ludzie bez pasji oddają się szybkiemu zniechęceniu. Osoba, która nie kocha tego, co robi, stara się unikać wszelkiej aktywności a to prowadzi do słabych wyników.

2. Planuj zadania do wykonania na papierze.  Gdy masz dokładny plan działania twoja praca jest skoncentrowana i efektywna. Wiedząc, co i kiedy powinno być zrobione uzyskujesz dodatkowe skupienie, które wypływa na efektywność. Nigdy nie uzyskasz takiego skupienia przeskakując z jednego zadania na inne, bo w rezultacie nie ukończysz żadnego. Rozbij zadania na małe części i zapisz ilość czasu, jaki poświęcasz na ich wykonanie obok. Naucz się wyznaczać priorytety do wykonania. Dzięki takiemu podejściu unikniesz „przytłoczenia” zadaniami, które nie są istotne.

3. Spraw by twoje otoczenie stymulowało twoją kreatywność. Twoje otoczenie ma ogromny wpływ na twoją produktywność. Otocz się ludźmi, rzeczami, które inspirują cię do działania. Jeśli pracujesz nad czymś od dłuższego czasu i nie możesz się skoncentrować to dobrym pomysłem może być czasowa zmiana otoczenia (zabierz laptopa i popracuj w zupełnie innym miejscu: w parku, w kafejce, w rynku miasta). Rutyna może spowodować znużenie nawet, jeśli dana praca jest twoją pasją. Zmiana otoczenia sprawi, że nigdy nie będziesz się nudzić.

4. Pracuj z czystym umysłem. Wydajna praca wymaga świeżości umysłu i skupienia. Nie możesz być produktywny, gdy hałasy czy otoczenie odciągają twoją uwagę (np. biegające po domu dzieci). Polecam wstawać wcześnie rano, gdy wszyscy jeszcze śpią i wziąć się od razu do pracy. Umysł jest wtedy wypoczęty i może pracować wydajnie. No i nikt nie będzie ci przeszkadzał. Kiedy stracisz skupienie weź przerwę, chociażby 5 minutową i wróć do pracy.

5. Trzymaj się z dala od wszystkiego, co niszczy koncentrację. Jeśli naprawdę chcesz szybko ukończyć zaplanowane zadania to trzymaj się z daleka od telefonu, telewizji, Internetu (serwisy społecznościowe, wiadomości, plotki) czy ludzi, którzy powstrzymują cię przed szybkim ukończeniem zadania. Odizoluj się od wszystkich do czasu, w którym ukończysz zadanie. Twoje kontakty nie ucierpią na tym gdyż rozsądne planowanie sprawi, że znajdziesz i czas na znajomości i na pracę. Kluczem jest robienie jednej rzeczy w jednym czasie.

6. Odżywiaj się prawidłowo i wypoczywaj wystarczającą ilość czasu. Energia do pracy pochodzi z odpowiedniej, zdrowej żywności i prawidłowego wypoczynku. Kiedy brak ci odpoczynku, jesteś głodny, śpiący to nie będziesz w stanie dać z siebie 100% i twoja praca stanie się mało produktywna.

7. Zwalcz nawyk odkładania na później. Odkładanie na później tego, co z łatwością można wykonać w danej chwili niszczy produktywność. Naucz się wykonywać najtrudniejsze zadanie na samym początku dnia. To właśnie wtedy twoja energia jest na wysokim poziomie i znacznie łatwiej poradzisz sobie z trudnym zadaniem. Zajmując się drobnostkami na początku może nie wystarczyć ci siły na najtrudniejsze zadanie. Poza tym ciągła myśl o trudnym zadaniu, którego nie lubisz, a które pozostało na później będzie odbierać twoją energię do działania. 

Licencja: Creative Commons
2 Ocena