Wszyscy konsultanci lub dystrybutorzy współpracujący z firmami MLM powinni zdawać sobie sprawę, jak ich zachowanie, sposób bycia, tembr głosu, czy wygląd wpływają na ludzi, z którymi się spotykają.

Data dodania: 2011-06-24

Wyświetleń: 2072

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Najlepsi z nich wywierają na swoich klientów uspokajający, by nie powiedzieć – kojący wpływ. Opanowanie, wyrozumiałość, spokój i przekonanie, że oferują bardzo dobre produkty lub usługi w połączeniu z nienagannym wyglądem sugerują ich klientom, że mają do czynienia z prawdziwymi profesjonalistami. To przekonanie sprawią, że łatwiej jest im uwierzyć w prawdziwość tego co usłyszeli oraz w jakość produktów lub usług, które im zaoferowano.

Praca w MLM to przede wszystkim praca z ludźmi i dla ludzi, dlatego niezwykle ważne dla wszystkich, którzy zajmują się tym, jest to jak są postrzegani przez innych i czy sami potrafią właściwie reagować na swoich klientów. Reakcje jakie zachodzą w kontaktach międzyludzkich mają bardzo często charakter podświadomy. Wszyscy w swojej pamięci odnajdziemy pewnie takie sytuacje, że spotykając kogoś nieomal natychmiast czuliśmy do tej osoby sympatie lub niechęć, jeszcze przed tym nim padły pierwsze słowa rozmowy. Ta pierwsza podświadoma ocena nowo poznanej osoby opiera się na wizualizacji w naszej pamięci wspomnienia wcześniejszych doświadczeń z podobnymi osobami.

Wszystko co wydarzyło się w czasie poprzedzającym spotkanie z klientem i wszystko to co dzieje się wokół w trakcie rozmowy pozytywnie lub negatywnie wpływa na jakość sygnałów docierających do jego podświadomości i decyduje o tym, czy zamkniemy sprzedaż, czy nie. Niektóre z tych czynników sugestywnych możemy kontrolować.

Na pewno zawsze powinniśmy mieć pod kontrolą nasz wygląd. Odpowiednia fryzura, eleganckie i nie kontrowersyjne ubranie, prawidłowa postawa ciała zapewnią, wywołają pozytywne pierwsze wrażenie potencjalnego klienta. Gdy jesteśmy odpowiednio „dobrze” ubrani nasi klienci podświadomie zakładają, że nasze produkty lub usługi oraz  firma, którą reprezentujemy są również dobrej jakości. Nasz wygląd określa również naszą osobowość, dzięki czemu potencjalni klienci akceptując nasz wygląd staja się bardziej otwarci na to co mamy im do przekazania.

Zadbajmy o nasz głos (głos to wrota duszy) aby nadać mu większą siłę i być lepiej rozumianym przez słuchaczy. Jest to istotne, bo przecież w trakcie naszych spotkań, czy prezentacji chcemy wzbudzić u naszych słuchaczy zaufanie co do naszych merytorycznych umiejętności. Ćwiczmy nasz głos wykonując proste ćwiczenia oddechowe, czytajmy na głos przed lustrem teksty naszych prezentacji. Opisy takich prostych ćwiczeń, które pozwolą nam lepiej panować nad naszym aparatem mowy znaleźć można w Internecie. Systematyczne ćwiczenie, na które poświęcimy kilkanaście minut dziennie już po około trzech tygodniach przyniesie zauważalne efekty.

Bądźmy pogodni i pozytywnie nastawieni. Możemy to osiągnąć przy pomocy codziennego treningu mentalnego. Dzięki niemu będziemy mogli kontrolować swoje nastawienie i dodawać sobie pewności siebie i energii. Wyobrażając siebie jako jednego z najlepszych profesjonalistów wykorzystamy pokłady pozytywnego myślenia jakie kryją się w naszej wyobraźni. W naszych wizualizacjach bądźmy osobami spokojnymi, przyjaźnie nastawionymi do otoczenia, które kontrolują swoje gesty i słowa ale przede wszystkim tymi, które są pomocne i szczerze troszczą się o zaspokojenie potrzeb i oczekiwań swoich klientów. Zróbmy wszystko byśmy właśnie tak byli postrzegani przez naszych klientów. Jeżeli bowiem klienci nas polubią i zaufają nam, to już praktycznie nic nie będzie stało nam na przeszkodzie do zamknięcia sprzedaży.

Pozostały jeszcze trzy drobiazgi – bardzo ważnych drobiazgi, o których warto pamietać pracując w multi level marketingu: patrzmy naszemu rozmówcy prosto w oczy; na powitanie ściskajmy dłoń mocno i pewnie; chodźmy prosto i z uniesioną brodą.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena