Okazuje się, że korzystając z metod marketingowych, które służą do sprzedaży produktów informacyjnych możesz wspomóc również sprzedaż, tego co już sprzedajesz
Jednym z najprostszych sposobów na wyróżnienie się w internecie jest rozbudowanie swojej oferty właśnie o produkty, które możesz dostarczać wprost przez internet. Nie konieczie chodzi o to, że masz tak wszystko sprzedawać. Niech to będzie uzupełnienie produktów, które fizycznie dostarczasz. Czy to na etapie pozyskiwania dopiero klienta, czy też na etapie zakupu, czy samego procesu po sprzedaży.
E-produkty daja możliwość szybkiego dostarczania tego czego potrzebuje twój klient. Wykorzystaj to. W sprzedaży najważniejszy jest moment kiedy klient zamawia, dokonuje płatności i odbiera towar. Jeśli uzupełnisz swoją ofertę o towar, który można otrzymać w sekundę po dokonaniu zapłaty pojawiają się zupełnie nowe metody zwiększania sprzedaży, których dotąd nie miałeś. Możesz błyskawicznie zastosować upselling, czy jednorazową ofertę.
To pierwsze to zaproponowanie dodatkowego produktu w momencie kiedy klient wlaśnie dokonuje zakupu. Można to robić tuż przed zapłatą, po zapłacie, a nawet jakiś czas po zapłacie. Wyobraź sobie, że klient właśnie zakupił u Ciebie książkę. A ty zaraz po zapłacie oferujesz mu wersję elektroniczną książki, od razu do ściągnięcia.
Możesz też dać tylko fragment książki w wersji elektronicznej. I to zupełnie gratis. Zanim książka dotrze do klienta on już może zacząć ją czytać. Zwróć uwagę jak nie tylko unikalną propozycję sprzedaży w ten sposób uzyskujesz. Przede wszystkim zaskarbiasz sobie przychylność klientów, którzy dostają w pewnej formie produkt natychmiast. A kiedy dojdzie fizyczny produkt, to ponownie będą mieli tę przyjemność otrzymania go. Klient płaci raz, a cieszy się z zakupu dwa razy.
Bardzo polecam ci też metodę jednorazowej oferty. Polega to na tym, że zaraz po zakupie dajesz specjalną ofertę na coś dodatkowego, z której można skorzystać tylko od razu po pierwszym zakupie. Tu też świetnym uzupełnieniem może być produkt w postaci cyfrowej.
Możesz też wykorzystać powyższe metody zwiększania sprzedaży odwrotnie. Najpierw oferujesz e-produkt, a później dopiero jako upselling lub jednorazową ofertę produkt fizyczny.