Polska kojarzy się nie tylko z piciem wódki, ale również z nią samą i jej niepowtarzalnym smakiem. Od lat rozpieszcza więc podniebienia ludzi na całym świecie i nie ma chyba miejsca, w którym by o niej nie słyszano. Polska wódka zdobywa również nagrody na prestiżowych konkursach, w tym na brukselskim Monde Selection, który organizowany jest od pięćdziesięciu lat, a prym od dawna wiedzie Wyborowa. Dlaczego? Bo startuje w tego typu imprezach od 1962 roku, co już dawno pozwoliło jej na wyrobienie marki. Warto wspomnieć, że obok Wyborowej nagrody zdobywa też wódka Luksusowa i od kilku lat z rzędu może poszczycić się złotymi medalami i specjalnym odznaczeniem International High Quality Troph, za ciągłość w otrzymywaniu najwyższych odznaczeń.
Oprócz Monde Selection innym znanym i cenionym konkursem w branży alkoholowej jest organizowany od 1969 roku International Wine and Spirits Competition. Również w zmaganiach w tym konkursie możemy się poszczycić licznymi nagrodami. Stale wyróżniane są Wyborowa, Luksusowa, ale też Soplica, czy Belvedere. Polska wódka nie kojarzy się jednak tylko z wódką czystą, dlatego jurorzy rozsmakowują się również w smakowych – tutaj pochwała należy się cytrusowemu Belvederowi i Soplicy dried fruits.
Jednak prestiżowe konkursy odbywają się nie tylko w Europie, przecież polska wódka ceniona jest też przez Amerykanów, dlatego i oni mają swój konkurs i swoje kryteria. Chodzi oczywiście o San Francisco World Spirit Competition. W tych konkursach z roku na rok wygrywa Chopin i nie chodzi oczywiście o polskiego kompozytora, a o trunek, który szczególnie upodobali sobie właśnie Amerykanie. Warto dodać, że w kraju za Oceanem Polska uchodzi za kraj prestiżowy, przynajmniej pod względem produkcji mocnego alkoholu. Co ciekawe nie tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych upodobali sobie nasze produkty alkoholowe, ale również Japończycy, czy Włosi, którzy, wydawać by się mogło, chętniej piliby wino.
Polska wódka ma z pewnością zwolenników na całym świecie, a zdobywanie prestiżowych odznaczeń i nagród wpływa na budowanie, ale przede wszystkim umacnianie marki. Przynajmniej w tej kwestii możemy czuć się mocni i konkurować ze światowymi potentatami. Śmiało można powiedzieć, że Polska jest pod względem jakości mocnych trunków europejskim, jeśli nie światowym tygrysem.