** Po pierwsze – produkty **
Sprawdź jakie dokładnie produkty będziesz promował lub sprzedawał. Twoje szanse będą większe, jeśli produkt jest unikalny i ma cechy marki. Nie wiem czy wiesz, ale unikalność produktu od razu eliminuje część konkurencji, chociaż nie gwarantuje sukcesu.
Jeśli produkt, który będziesz promować ma cechy marki, łatwiej będzie przekonać do niego konsumenta, który woli kupować produkty markowe.
W 2009 roku opublikowano wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy GFK, który pokazał, że ponad połowa Francuzów, Hiszpanów, Polaków, Włochów, Holendrów, Brytyjczyków i Rosjan zawsze kupuje markowo, bez względu na to, czy są to wyprzedaże czy zakupy impulsowe.
Podobne badanie przeprowadziło w 2009 roku Stowarzyszenie ProMarka, skupiające blisko 30 producentów kosmetyków, żywności i środków czystości. Wynikało z niego, że Polacy bardziej niż na cenę zwracają uwagę na jakość. Najchętniej sięgamy po markowe kremy, kosmetyki i pasty do zębów - chociaż kosztują więcej, są chętnie kupowane przez ponad 70 proc. Polaków. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku zakupu środków czystości, żywności, ubrań, a nawet paliw i olejów silnikowych.
Wynika to z zaufania do jakości jaką gwarantuje marka. Konsumenci płacąc więcej za produkty markowe tak naprawdę oszczędzają, bo mają one lepszą jakość, są trwalsze, wystarczają na dłużej i z czasem okazują się tańsze.
„Ważne, aby zakup produktu był powtarzalny. Tylko powtarzalność zakupów daje sukces w marketingu sieciowym” mówi dr Charles King, profesor marketingu na Uniwersytecie w Chicago. Nic dodać, nic ująć.
Problematyczne są produkty, które zostały wypozycjonowane na „najnowsze, najskuteczniejsze i oparte na najnowszych badaniach”. Tego typu cechy bardzo łatwo zrzucić z piedestału, bo w następnym roku, gdy pojawią się kolejne „najnowsze i najskuteczniejsze” produkty, konsumenci sięgną po nowe, porzucając stare. Tego typu produkty zwykle znikają z rynku po 2 latach.
** Druga cecha – stabilność finansowa **
Drugą cechą jakiej trzeba szukać, to stabilność finansowa firmy marketingu sieciowego jaką wybierasz. Szukaj firmy, która ma dobre wyniki finansowe. Upewnij się, że firma istnieje na rynku co najmniej od 2 lat.
** Trzecia cecha – szkolenia **
Trzecia cecha – upewnij się, że firma na jaką się decydujesz ma dobrych liderów i zapewnia szkolenia. Osoba, która wprowadzi cię do biznesu, będzie dla ciebie podstawowym źródłem informacji i pomoże ci budować biznes. Unikaj firm, które nauczyły swoich partnerów wrzucania w Internecie linków gdzie popadnie, nie na tym polega marketing sieciowy. Marketing sieciowy polega na budowaniu relacji, a relację może zbudować człowiek z drugim człowiekiem.
Pamiętaj, że podejmując decyzję o zaangażowaniu się w marketing sieciowy, robisz to, aby budować swoją finansową niezależność. W tym celu dobrze wybierz firmę, trenera, traktuj ten biznes jak biznes i naucz się jak działać skutecznie.