1
głosów
- +

Stare i nowe metody robienia listy MLM

Autor:

Aktualizacja: 19.03.2019


Kategoria: Biznes i Ebiznes / MLM - Marketing sieciowy


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1370 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

“Lista” słowo klucz w MLM, ale przecież nie tylko w MLM. Każda firma tworzy listę  potencjalnych klientów. Zresztą nie robi tego raz, ale jest to proces ciągły. Lista jest uzupełniana co jakiś czas, modyfikowana po kolejnych kontaktach.


Każdy biznes i ten całkiem duży, i ten całkiem mały, ma szansę na przetrwanie, tylko wtedy gdy prowadzi działania marketingowe, a posiadanie listy potencjalnych klientów to jeden z elementów. Więc nie demonizujmy listy MLM – lista jak lista. Każdy biznes musi ją mieć. Musisz ją mieć i ty, bo MLM to nie hobby, ale biznes.   

Istnieją stare i nowe metody tworzenia swojej własnej listy MLM. Różnica pomiędzy jedną, a drugą metoda jest taka, że „stare metody” stosowane są od dawien dawna, a „nowe metody” to techniki związane z Internetem - obie metody uzupełniają się.    

Stare metody – nie oznacza, że przestarzałe

1.      Zrób listę osób z rodziny, które są ci najbliższe. Nie umieszczaj na liście osób, których nie widziałeś od 10 lat. Pozostaw na liście tylko tych, z którymi utrzymujesz bliski kontakt tzn. z którymi utrzymujesz kontakt przynajmniej raz na 1-2 miesiące. Nie oceniaj żadnej z osób z listy. Nie decyduj za nich, czy twoja propozycja jest dla nich dobra czy nie. Daj im podjąć decyzję. Nie dyskwalifikuj leniwego kuzyna, ani wuja właściciela dużej firmy.

2.      Zrób listę bliskich przyjaciół. Zakłada się, że każdy z nas ma przynajmniej 7 bliskich znajomych w każdym towarzyskim kręgu: siedem osób w pracy, siedem wśród sąsiadów itd.

3.      Zrób listę osób, o których nie możesz powiedzieć, że są zaprzyjaźnione, ale rozpoznają cię na pierwszy rzut oka np. nauczycielka twojego dziecka, instruktor fitness, kosmetyczka. Jeśli nie znasz ich imion i nazwisk zapisz na liście nazwę biznesu/firmy z jaką ich kojarzysz.

4.      Przejrzyj swoją listę dokładnie. Nie wyciągaj samodzielnych wniosków kogo może zainteresować twoja propozycja. Zrób tylko podział na tych, z którymi będzie ci się najłatwiej rozmawiało i tych, z którymi trudniej.

Ważne na tym etapie jest to, aby nie stosować metody „przekonam cię za każdą cenę” – to prowadzi do utraty przyjaciół i oziębienia relacji rodzinnych. Jeśli nie podzielają twojego entuzjazmu, przyjmij to, nie namawiaj i idź dalej.     

Nowe metody – nie znaczy, że jedyne skuteczne

1.      Wykorzystaj media społecznościowe do budowania relacji z innymi osobami. Utwórz stonę na Facebooku dedykowaną twojemu biznesowi MLM. Wyszukaj na Facebooku osoby, które mają podobne zainteresowania (osobiste, biznesowe i produktowe) do twoich. Wyślij zaproszenie do grona  swoich znajomych.

2.      Zacznij pisać blog o produkcie/usłudze czy o MLM ogólnie. Promuj blog w mediach społecznościowych. Upewnij się, że dajesz odwiedzającym możliwość subskrypcji nowych wpisów na blogu lub zapisywania się na newsletter. Osobom, które się zapiszą wysyłaj regularnie, niezbyt często, informacje na temat swojego biznesu.

Na efekt stosowania nowych metod poczekasz trochę dłużej, ale będą to osoby dużo bardziej zainteresowane twoim biznesem, no i nie ryzykujesz utraty przyjaciół i rodziny.

Pamiętaj, że podejmując decyzję o zaangażowaniu się w działanie firmy MLM, robisz to, aby budować swoją finansową niezależność. W tym celu trzeba dobrze wybrać firmę, sponsora,  traktować ten biznes jak biznes i nauczyć się jak działać skutecznie.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij