1
głosów
- +

Jak zorganizować skuteczny telemarketing w firmie?

Autor:

Aktualizacja: 24.02.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2373 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Telemarketing, choć często źle kojarzony, jest jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na posiadanie własnych telemarketerów, bądź skorzystanie z tzw. Call-Center.


Prawda jest taka, że stworzenie własnego stanowiska do telemarketingu, ba, stworzenie własnego niewielkiego call-center jest bardzo proste i pozwala na dokładniejszą kontrolę nad wynikami i wyeliminowaniem kosztów zewnętrznych firm, pośredniczących w zatrudnianiu pracowników.

Co więc powinieneś zrobić, żeby telemarketing przynosił zyski Tobie, a nie pośrednikom?

Żeby telemarketing przynosił zyski musisz spełnić trzy podstawowe warunki.

Warunek 1

Baza klientów

Aby rozpocząć kontakty z klientami trzeba najpierw zdecydować o grupie docelowej dla danej kampanii telemarketingowej i to do niej dopasować bazę danych. Bazy kontaktów są różne. Jeśli posiadasz swoją, wypracowaną, warto korzystać z niej jak z podwalin pod kolejne kontakty.

Jeśli nie, będziesz musiał zdecydować skąd wziąć kontakty, które staną się podwaliną budowanej przez Ciebie bazy. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z katalogów dostępnych za darmo w internecie, takich jak Polskie Książki Telefoniczne, czy Panorama Firm. Możesz również zakupić gotową bazę, choć dobra baza zazwyczaj wiąże się z pokaźnymi kosztami.

 

Warunek 2

Pracownik

Telemarketer musi być osobą o dobrej dykcji i dużych umiejętnościach z zakresu emisji głosu. Wszak mówi przez większość dnia pracy. Musi też być odporny na stres. Dobrze jest, jeśli ma już doświadczenie w podobnej pracy. Niezależnie jednak od tego, czy je ma, wymaga przeszkolenia produktowego. Warto też pomyśleć o wysłaniu go na szkolenie z telemarketingu, bądź z budowania relacji z klientami. Szkolenia takie są często finansowane ze środków Unii Europejskiej, więc może się okazać, że nowego pracownika uda się przeszkolić bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

 

Warunek 3

Organizacja pracy

Praca telemarketera musi być zorganizowana w taki sposób, żeby pracownik wszystkie dane o kliencie miał dostępne w jednym miejscu i żeby mógł z nich wygodnie i szybko korzystać. Warto w tym miejscu pomyśleć o wyposażenie telemarketera w odpowiednie narzędzia pracy. Najważniejsze będą tu nisko-szumowy zestaw słuchawek, komputer i program klasy CRM, pozwalający na wygodne i szybkie dzwonienie. Spośród wielu CRMów warto jest zwrócić uwagę na program SimpleMarketing, który posiada moduły skonstruowane specjalnie z myślą o telemarketingu.

 

Gdy telemarketing rozpocznie swoje działanie, ważna stanie się analiza kampanii telemarketingowych. Do tego będzie służył głównie CRM i, jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, system, służący do nagrywania rozmów telefonicznych. Każda firma ma swoją specyfikę działalności i do analizy będzie potrzebowała innych danych. CRM powinien być w stanie dostarczyć takie dane w postaci raportów.

Po jakie informacje najczęściej będziesz sięgał?

Raport skuteczności telemarketera

Taki raport powinien zawierać przede wszystkim informację ile kontaktów zakończyło się pozytywnym wynikiem, niezależnie, czy będzie to sprzedaż, umówienie spotkania, czy przeprowadzenie ankiety. Taki raport da Ci informację nie tylko o skuteczności samego telemarketera, ale również o skuteczności kampanii, w jaką został zaangażowany.

 

Raport czasu trwania czynności

Taki raport pozwoli Ci przeanalizować, co zajmuje telemarketerowi najwięcej czasu, pozwoli też sprawdzić, czy są miejsca, w których można czas zaoszczędzić, żeby telemarketer mógł pracować wydajniej.

 

Raport poświęcony wybranym klientom

Ten typ raportowania przydaje się przede wszystkim podczas prowadzenia dłuższych kontaktów z jednym klientem. Powinien pozwolić Ci na szybkie wydobycie najważniejszych informacji o stanie prac.

 

Podsumowując, zorganizowane telemarketingu w firmie jest łatwe i przynosi pokaźne zyski, tym bardziej, żie będziesz musiał dzielić się informacjami o swoich klientach z pośrednikami w Call-Center i będziesz mógł sam kształtować kampanie telemarketingowe. Dzięki temu dotrzesz do swoich klientów szybko i skutecznie.

Warto więc spojrzeć na tą formę marketingu bezpośredniego przychylniejszym okiem i samemu skorzystać z jej dobrodziejstw.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij