Ogromna popularyzacja Facebooka spowodowała, że niemal każda osoba mająca jakikolwiek kontakt z Internetem posiada tam swoje konto. Oczywiście ma to swoje dobre i złe strony, ale z punktu widzenia ebiznesu najważniejsze jest to, że dzięki Facebokowi narodziła się nowa forma sprzedaży zwana F-commerce.

Data dodania: 2011-01-25

Wyświetleń: 1695

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zakładać, czy nie zakładać?

Niezaprzeczalną rzeczą jest to, że chcąc utrzymać się na rynku należy nieustannie śledzić nowe trendy i w miarę możliwości starać się podążać za nimi. Z drugiej strony nawet najbardziej innowacyjne rozwiązanie wdrożone w nieprzemyślany sposób może spowodować więcej złego niż dobrego. Dlatego chcąc założyć sklep na Facebooku należy zastanowić się czy to w ogóle ma sens. Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie należy rozpatrzeć kilka aspektów:

Na początku należy uświadomić sobie, że pomimo ogromnej ilości ludzi jaka codziennie odwiedza Facebooka nie jest on złotyn środkiem na prowadzenie sklepu. Nie sugerujmy się innymi, dużymi markami, które odniosły sukces. To że komuś się udało nie oznacza, że musi być tak samo w naszym przypadku. Niczym nadzwyczajnym jest , to że każdy sklep, by móc egzystować potrzebuje klientów. Nie jesteśmy w stanie jednoznacznie przewidzieć jak dużo osób będzie dokonywało u nas zakupów, ale to nie oznacza, że nie możemy dokonać pewnych prognoz. Kluczowym elementem wydaje się tu być liczba fanów naszej strony firmowej. Jeżeli nasza strona posiada mniej niż dwa tysięce fanów nie oczekujmy rewelacyjnych wyników sprzedażowych.Czynnikiem równie ważnym, co liczba fanów jest stopień ich aktywności. Nawet jeśli posiadamy kilkanaście tysięcy fanów, ale są to w większości ludzie bierni, tzn. stroniący od jakiejkolwiek aktywności np.w formie komentarzy, to nie oczekujmy, że staną się stałą grupą klientów.Jeżeli już postanowimy, że chcemy założyć sklep, to zastanówmy się czy powinniśmy oferować wszystkie nasze produkty, czy skupić się na konkretnej grupie towarów. Jeżeli w naszej ofercie posiaday jedynie kilka produktów, to nie mamy tego problemu, ale jeśli prowadzimy np. sklep za sprzętem komputerowym i RTV, to nic nie stoi na przeszkodzie, by zastanowić się nad oferowaniem ściśle określonej grupy produktów. Choć pozornie może wydawać się to bezpodstawne, to w rzeczywistości ograniczenie naszej oferty spowoduje większą przejrzystość z punktu widzenia klienta. Poza tym sklep na Facebooku nie będzie naszą główną działalnością, a jedynie dodatkową formą reklamy mającą na celu dotarcie do nowych klientów.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena