Akcje, obligacje, jednostki funduszy inwestycyjnych… Złoto, srebro, diamenty… Mieszkania, biznesy i wiele więcej… Jedne bardziej dochodowe, inne mniej… Istnieje jednak inwestycja, której nie da się zmierzyć, a stopa jej zwrotu jest niekiedy ogromna… Jest nią własny wizerunek!

Data dodania: 2011-01-21

Wyświetleń: 1848

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Każdy specjalista od PR’u powie Ci, że jesteś tym za kogo jesteś uważany. Albo idąc tropem znanego przysłowia „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.

Nie ma żadnej wątpliwości, że odpowiednie dbanie o własny wizerunek jest bardzo ważnym aspektem. Czy prawnik, ubrany w dres byłby wiarygodny? Czy lekarz w krótkich spodenkach i czapce z daszkiem wzbudzałby zaufanie?

Jednak nie o takim wizerunku będzie ten artykuł. Traktował on będzie o własnym wizerunku w internecie, a dokładniej o tym jak korzystnie na Twoje życie może wpłynąć zainwestowanie kilka godzin tygodniowo w kreowanie własnego wizerunku w sieci.

Ekspert

Na początek warto zastanowić się kim w ogóle jest ekspert.

Według mojej osobistej definicji ekspertem jest osoba, której wiedza na dany temat jest znacznie szersza niż przeciętnego Kowalskiego. Wiedza ta jednak nie powinna być suchą teorią. Ekspertem nazwać powinniśmy raczej praktyków danej dziedziny niż profesorów, którzy poza książkami i publikacjami naukowymi nie mieli z danym zagadnieniem większego kontaktu. Ekspert, powinien (przynajmniej w pewnym zakresie) dzielić się swoją wiedzą z innymi i udzielać się na forum publicznym.

Dlaczego warto być ekspertem?

Ekspercki wizerunek może pomóc nam w wielu kategoriach życia. Należą do nich między innymi:

- Promowanie własnych produktów wiedzowych (np. ebooki, książki, szkolenia). Dużo łatwiej jest zarobić ogromne pieniądze na własnych produktach, gdy jesteśmy osobą powszechnie szanowaną i uznawaną za eksperta w danej dziedzinie. Wtedy nasze produkty zyskują na wiarygodności, a sprzedaż rośnie w oczach.

- Praca zawodowa. Jeśli marzysz o jakimś stanowisku, które wymaga wysokich kwalifikacji, wiedzy i doświadczenia, to zapewne marka eksperta, będzie bardzo pomocna przy realizacji tego celu.

- Rozmowy rekrutacyjne. Jeśli starasz się o jakąś posadę, to na pewno zyskasz kilka dodatkowych punktów w oczach pracodawcy, jeśli Twój serwis będzie cieszył się sporą oglądalnością, a Ty sam staniesz osobą uważąną za eksperta w danej dziedzinie

Jak stać się ekspertem?

Ekspertem nie można stać się z dnia na dzień. Nie zrażaj się, jeśli po kilku tygodniach działania nie osiągniesz oczekiwanych rezultatów. Wizerunek ekspercki buduje się przez całe miesiące, a bardzo często nawet lata. Poniżej znajdziesz listę elementów, które są niezbędne, aby zostać szanowanym ekspertem.

1. Wiedza. Bez tego nie da się być ekspertem, dlatego w początkowej fazie swojego działania, zdobywanie wiedzy i „bycie na bierząco” powinno być Twoim priorytetem.

2. Daj się zauważyć. Jeśli nikt Cię nie odnajdzie, nie dowie się, że jesteś ekspertem i masz wiele wartościowych rzeczy do powiedzenia. Możesz prowadzić swój blog, założyć portal tematyczny lub po prostu regularnie i merytorycznie wypowiadać się na forach branżowych - po prostu bądź obecny, tam gdzie uważasz to za stosowne.

Choć cały proces wydaje się być mało skomplikowany, to wymaga wiele czasu i cierpliwości. Jest to niewątpliwie inwestycja tylko dla osób wytrwałych, które mają mocno określone cele, których realizacji nie porzucą po napotkaniu pierwszej lepszej małej przeciwności.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena