Często mylimy sprzedaż bezpośrednią od marketingu wielopoziomowego. Są dwie rzeczy, które odróżniają jedno od drugiego. Na dodatek, są one najważniejsze i musisz być tego świadomy, jeśli chcesz odnieść sukces. Bez owijania w bawełnę-DŹWIGNIA i RELACJE.

Data dodania: 2010-12-06

Wyświetleń: 1701

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na pierwszy rzut oka MLM kojarzy się ze sprzedażą i kiedy pierwszy raz o nim usłyszałeś, wyobraźiłeś sobie siebie biegającego po ludziach i za wszelka cenę usiłującego coś sprzedać. I faktycznie, jak sama nazwa wskazuje, jest to marketnig. Towar musi być sprzedawany i w obiegu cały czas. To właśnie od ilości sprzedanych artykułów nalicza się Twoja prowizja. Zasada jest prosta: im więcej sprzedaż, tym więcej zarobisz. Jest to cecha wspólna dla sprzedaży bezpośredniej i wielopoziomowej(MLM). Jednak mlm ma jedną gigantyczną przewagę. Możesz stworzyć w nim dźwignię, która może wywindować  Twoje zyski ze sprzedaży na sam szczyt, a także znacząco zaoszczędzić Twój cenny czas.

Co to właściwie jest ta dźwignia?

Dźwignią jest właśnie struktura, którą budujesz. Im większą sieć zbudujesz, tym dźwignia będzie silniejsza. Zadaniem tej dźwigni jest robienie pewnych rzeczy dla Ciebie( nie za Ciebie). Oczywiście pa początku będziesz trudził się sprzedażą i musiał dużo sprzedawać, a jednocześnie budował dźwignię, czyli szukał ludzi podobnych do Ciebie, których nauczysz jak sprzedawać, a co najważniejsze jak budować swoją strukture. Wraz z rozrastaniem się Twojej siatki partenerów, wizja sprzedaży będzie coraz bardziej się oddalać. Po prostu nie będziesz miał czasu na sprzedawanie. Twoim głównym zajęciem będzie opieka  i pomaganie swoim współtowarzyszom w biznesie- tzw. utrzymywanie dźwigni w dobrym stanie.

Ale jak zbudować taką dźwignie?

I tu druga ważna rzecz. Ma taki sam priorytet jak dźwignia ponieważ bez niej nie byłbyś w stanie zbudować wpomnianej dźwigni. RELACJE jakie tworzysz między swoimi partnerami i kilientami są istotną rzeczą. Śmiem powiedzieć, że głównie na nich opiera się cały marketing sieciowy. Zauważ, że Twoja dźwignia(struktura) to żywi ludzie, którzy współpracują ze sobą. To jak traktujesz swoich ludzi, jakiej pomocy im udzielasz i jak dużo czasu im poświeciasz w rozwiązywaniu ich problemów, stanowi czy inni będą widzieć Cię jako dobrego lidera, od którego nie odejdą i na którego zawsze można liczyć. Najważniejszym w budowaniu relacji jest chęć niesienia pomocy innym. Jeśli tak będziesz działać, Twoi partnerzy biznesowi z pewnością to zauważą i tym samym  Twoje relacje będą silne. Z kolei silne relacje zbudują Ci solidną dźwignie, która zapeni Ci wcześniej czy później sukces.

Z powyższego wnisek: nie nastawiaj się na sprzedaż w branży MLM. Ma ona stanowić ok. 20 procent całej Twojej pracy. Pozostałe 80 procent zainwestuj w budowanie Twojej dźwigni biznesowej, czyli pomaganie innym odnieść sukces, który będzie też Twoim sukcesem. Z czasem, kiedy Twoje "koło zamachowe" osiągnie wielkie rozmiary, ze sprzedażą nie będziesz miał nic wspólnego.

Więcej przeczytasz na www.wulczas.cba.pl

Licencja: Creative Commons
0 Ocena