Wiele się dziś mówi o tym, że biznes MLM powinno robić się W internecie. Wie o tym chyba każdy początkujący networkowiec. Wiedzieć, a robić to to dwie różne rzeczy. Brak wiedzy na ten temat sprawia, że aż 90% ludzi zrezygnuje po trzech miesiącach.

Data dodania: 2011-03-06

Wyświetleń: 2072

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Istnieją dwa sposoby na pracę w MLM. Sposób tradycyjny, w którym robimy listę ze swoich znajomych i najbliżsych oraz nowoczesny sposób polegający na zdobywaniu nowych dystrybutorów, promowanie swojej działalności, a także sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem internetu.

Powszechnie wiadomo dlaczego marketing w internecie odstawia tradycyjny na bok i to tylko kilka z powodów, które marketing internetowy jest tak potężny:

-tysiące potencjalnych klientów i osób zainteresowanych biznesem, tzw "ciepły rynek" nigdy się nie wyczerpie tak jak ma to miejsce w biznesie tradycyjnym

-pozwala na stworzenie dźwigni w naszym biznesie, zautomatyzowaniu całęgo procesu tworzenia relacji z potencjalnymi klientami oraz procesu spredaży, tworząc tzw. "lejek sprzedażowy"

-pozwala na przedstawienie ofert biznesowej praktycznie całemu światu, nie ma tu pojęcia żadnych granic narodowościowych, a jeśli zna się angielski, to nic nie może już stanąc na przeszkodzie (większość treści w sieci jest po angielsku),

-jest to bardzo młoda strategia na rynku polskim, na zachodzie jest już od dawna i tamtejsi liderzy dobrze znają techniki tego systemu, w Polsce niewielki odsetek działających w tej branży potrafi dobrze naśladować naszych zachodnich kolegów i poprawnie wdrażać te techniki w życie niestety.

Problem polega na tym, że większość nowych dystrybutorów wie co w trawie piszczy, ale niestety brakuje im podstawowych wiadomości, aby SKUTECZNIE sprawiać, by system marketingowy zaczął działać. Właśnie dlatego krąży opinia, że to nie działa.  Ktoś powie, że zrobił to, co miał zrobić- stworzył własną stronę lub bloga, troszkę go wypozycjonował, pododawał pare wpisów, komentarzy, udzielił się na forach, napisał maile potrzebne do swojej listy... a tu nic! Nikt się nie wpisuje, lista nie powstaje, nie ma nowych kontaktów. W rezultacie wielu rezygnuje, co można zauważyć poprzez opuszczone strony, blogi, niedziałające listy e-mailowe.

Niby wszytko się robi, a nic z tego nie wychodzi- nie wychodzi ponieważ brakuje wiedzy na temat tego, jak to wszytko poustawiać by działało. Śmiało można porównać cały mechanizm marketingu internetowego do samochodu. Wiadomo, że jeżdzi, ale do momentu kiedy coś się zepsuje. Zepsuje się silnik- nie pojedziemy, chwycimy gumę- nie pojedziemy, braknie ładowania- daleko się nie zajedzie. Tak samo jest z marketingiem internetowym: nie ma ruchu na stronę- nie ma zysków. Nie ma listy- nie ma zysków, nie ma dobrej treści- nie ma ruchu.. i tak w kółko.

Wielu liderów uważa też, że można stworzyć w pełni zautomatyzowany system marketingowy, który będzie odwalał za nas cała pracę raz zbudowany. Uważam to za bzdurę. Owszem strategia nowoczesnego MLM-u pozwala na stworzenie dźwigni i powiedzmy pół-automatu. Zawsze będziemy musieli nad systemem pracować, tak jak musimy lać paliwo do samochodu. Nie mniej jednak jazda jest wygodna i szybko przybliża nas do celu podróży, tak samo nowoczesna strategia marketingu internetowego pozwala na nie ograniczony rozwój biznesu MLM.

Z całą pewnoscią da się storzyć swój system MLM. Trzeba tylko poznać całą ideę i sens, zrozumieć w jaki sposób działa to w internecie. Nie można zrobić tego w jeden dzień lub tydzień, ale z pewnością warto poświęcić czas na zbudowanie takiego sytemu, by osiągnąć długoterminowe efekty.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena