Nowa kolej krzesełkowa, rozbudowa sztucznego zaśnieżania, zabawa w dzień i w nocy, parkingi przy stoku i Slovakia Super Skipass – to najważniejsze inwestycje tego sezonu w Wysokich Tatrach - Tatrzańskiej Łomnicy.

Data dodania: 2010-11-19

Wyświetleń: 1608

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Podczas gdy z naszych gór płyną informacje o niepowodzeniu pomysłu udostępnienia narciarzom nowych terenów w okolicach Kasprowego Wierchu oraz o negatywnej decyzji w sprawie nowego stoku na Kotelnicy, położony niezwykle blisko naszej południowej granicy ośrodek narciarski Tatrzańska Łomnica (Tatry Wysokie) modernizuje infrastrukturę i wzbogaca ofertę. W sezonie narciarskim 2010/2011 amatorów białego szaleństwa na Słowacji pozytywnie zaskoczą nowe możliwości rozrywki i atrakcyjne rozwiązania cenowe. W ostatnich latach nasi południowi sąsiedzi na nowe inwestycje narciarskie w samej Tatrzańskiej Łomnicy wydali ponad 44 mln EURO!

1.  Nowa 6-osobowa kolej krzesełkowa

To największa inwestycja na Słowacji. Nowoczesna kolejka z pomarańczową osłoną zatrzaskową (tzw. bańka), podgrzewanymi siedzeniami oraz systemem RPD, który zapewnia odporność na podmuchy wiatru, zwiększy zdolność przewozową ośrodka w Łomnicy  o 1/3 (2 600 osób na godzinę) To rozwiązanie powinno całkowicie wyeliminować kolejki do wyciągów. Kolejka prowadzi z dolnej stacji Tatrzańskiej Łomnicy (poniżej nowego parkingu, 865 m) do stacji końcowej Start (1145 m). Stamtąd narciarze mogą wjechać kolejką na Skalne Pleso lub krzesełkiem na Cucoriedky. Koszt: 7,7 mln EURO.

2.  Nowy system naśnieżający w Tatrzańskiej Łomnicy

Dzięki niemu oferta ośrodka wzbogaci się o czerwoną, czyli umiarkowanie trudną trasę zjazdową, która będzie mogła służyć narciarzom bez względu na poziom naturalnych opadów śniegu. Z górnej stacji Łomnickiej Przełęczy w dół do Tatrzańskiej Łomnicy czeka na narciarzy 6 kilometrów pierwszorzędnej trasy  (trasa czarna: Łomnicka Przełęcz – Skalne Pleso, trasa czerwona: Skalne Pleso – Start, niebieska: Start – Tatrzańska Łomnica) i najwyższe przewyższenie na Słowacji – aż 1340 metrów. Koszt: 2,9 mln EURO

3. Zabawa w dzień i w nocy

Co łączy ze sobą czarnego cadillaca Madonny i ratrak śnieżny? Nowo otwarty music club HUMNO to unikalne miejsce łączące w sobie ofertę baru Apres'ski, restauracji, coctail baru i dyskoteki. Music club znajduje się bezpośrednio przy nowej kolejce krzesełkowej, obok dolnej stacji Tatrzańskiej Łomnicy.

4. Jeszcze bliżej stoku

W pobliżu nowej sześcioosobowej kolejki krzesełkowej, która od grudnia wozić będzie narciarzy z Tatrzańskiej Łomnicy do stacji końcowej Start, dokładniej mówiąc – tuż przy stoku, powstanie tarasowy parking (400 samochód, 10 autokarów). Położony tuż przy trasie parking umożliwi narciarzom i snowboardzistom wskoczenie do zabawy bez wędrowania ze sprzętem. Dzięki temu przemieszczanie się ze sprzętem na ramionach odejdzie w niepamięć.

5. Tatry Wysokie na jednym karnecie

Wysokie Tatry proponują narciarzom jeden, łączony karnet, który umożliwia korzystanie z wielu tras o różnym stopniu trudności – w kilku ośrodkach. Kilkudniowy skipass ważny w Tatrzańskiej Łomnicy uprawnia także do zabawy na stokach Strbskie Pleso
(Jezioro Szczyrbskie) w Starym Smokovcu i Liptowskiej Ciepliczce (Liptovska Teplicka). Więcej kilometrów tras zjazdowych w jeszcze niższych cenach w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem mają dodatkowo zmotywować  turystów do odwiedzenia tego wyjątkowego regionu.

6. Slovakia Super Skipass

W tym sezonie po raz pierwszy amatorzy białego szaleństwa będą mieli okazję skorzystać z nowego Slovakia Super Skipassu, który umożliwi szusowanie na jednym karnecie w ośrodkach Tatrzańska Łomnica, Stary Smokowiec, Strbske Pleso, Donovaly, Wielka Racza oraz w największym ośrodku narciarskim na Słowacji, w Jasnej w Tatrach Niskich pod Chopokiem. Karnet, który od 15 października do 24 grudnia można nabyć w przedsprzedaży (w ośrodkach oraz poprzez stronę internetową), pozwoli korzystać z ponad 83 km świetnie przygotowanych tras.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena