Jednym z ważniejszych środków, które należy podjąć przy organizacji wydarzenia jest jego promocja. Jednym ze sposób promocji są plakaty. Tworzymy plakat, czyli o czym należy pomyśleć…

Data dodania: 2010-11-07

Wyświetleń: 1849

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wydawałoby się, że to banalne, bo co za problem stworzyć plakat.

Co należy wziąć pod uwagę projektując plakat?

1. Plakat powinien się wyróżniać, o co jest niezmiernie trudno zwłaszcza, gdy plakat wisi pośród innych plakatów.

2. Plakat kolorowy czy czarno-biały? Z reguły czarno-biały ginie w tłumie plakatów, zwłaszcza gdy jest on formatu A4. Kolor to jest coś co może nas skutecznie wyróżnić. Niestety nawet najżywsze kolory tracą na przekazie, jeśli plakat zostanie wydrukowany na byle jakim papierze lub w nieodpowiedniej palecie kolorów.

3. Wybór rodzaju papieru i palety kolorów jest o tyle istotny, iż od tego zależy nie tylko wygląd plakatu, lecz również koszta jakie na niego poniesiemy.

4. Jaki rozmiar? Jeśli nas stać to plakaty powinny być co najmniej rozmiar A3. Plakat rozmiaru A4 często jest zaklejany, ma mniejsze szanse na to, iż wpadnie komuś w oko.

5. Najważniejszy jest pomysł. To on może skutecznie przyciągnąć uwagę i zachęcić lub skutecznie zniechęcić.

6. Informacje. Plakat nie może być przesycony informacjami. Na nim powinno się znaleźć kluczowe hasło lub plan wydarzenia i nic więcej, żadnego bałaganu i natłoku informacji (może być również adres strony internetowej, nazwa i logo firmy, itp.). Przecież przeciętny człowiek nie zatrzymuje się na dłużej przed plakatem. Krótko mówiąc: plakat musi być czytelny! Nie wolno również pozwolić sobie na jakiekolwiek błędy (zwłaszcza ortograficzne).

7. Nie wolno również zapomnieć o zachowaniu rozdzielczości wymaganej do druku (zwykle jest to 300 dpi) i odpowiedniej ustalonej jednej palety kolorów (czasami kopiując coś z innych źródeł zostawiamy elementy w innej palecie kolorów lub zapominamy zamienić paletę, np. z RGB na CMYK).Oczywiście jeśli drukarnia sobie tego zażyczy powinnyśmy odpowiednio przygotować projekt do druku, m.in. ustawiając odpowiednie spady.

Całość zmierza do tego, żeby plakat wyglądał oszałamiająco, zwracał uwagę i skutecznie reklamował nasz produkt czy wydarzenie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena