Współcześnie w każdej niemal gałęzi handlu istnieje ogromna konkurencja. Na rynku toczy się prawdziwa walka o klienta. Stosowane są różne techniki przyciągnięcia jego uwagi i zbudowania z nim prawidłowych stosunków, aby chciał on dokonać ponownego zakupu w danym sklepie.

Data dodania: 2010-10-08

Wyświetleń: 3332

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Najmniejsze niedopatrzenie może kosztować utratę klienta na rzecz konkurencji. Jednym z najistotniejszych elementów prawidłowego funkcjonowania jest wyposażenie sklepów. To ono świadczy o nowoczesności sklepu oraz przystępności punktu handlowego dla klienta. Wyposażenie sklepów spełnia wiele istotnych funkcji. Półki służą do ekspozycji towarów, wózki i koszyki do ich przemieszczania po sklepie natomiast terminal kart debetowych i kredytowych ułatwia płatność. Różne elementy wyposażenia pełnią przynajmniej jedną funkcję. Im łatwiejsze jest dokonywanie zakupów w danym sklepie tym chętniej i częściej klienci będą to robić.

Dobór odpowiedniego wyposażenia powinien być dopasowany do charakteru sklepu. Wózki zakupowe nie będą dobrym rozwiązaniem w małym sklepie, natomiast terminal płatniczy na nic się nie zda w budce warzywnej na targu. Dużą rolę w doborze wyposażenia odgrywają potrzeby zakupowe klienta. Półki powinny mieć taką wysokość aby klienci swobodnie mogli sięgnąć po towary, których zakupem są zainteresowani.

Sklepy o dużej powierzchni takie jak super i hipermarkety powinny być wyposażone w wózki, aby klienci mogli robić zakupy bez konieczności dźwigania dużej ilości ciężkich towarów. Sklepy odzieżowe i obuwnicze powinny być wyposażone w lustra, aby przed dokonaniem zakupu klient mógł zobaczyć jak wygląda w danej garderobie.

Wyposażenie sklepów ma umożliwiać swobodne dokonywanie zakupu potencjalnym klientom, oraz ułatwiać pracę zatrudnionym w nim osobo. To właśnie dlatego tak istotny jest jego dobór a także ciągłe jego usprawnianie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena