Na czym polega Webinar
Webinar opiera się na kontakcie za pomocą sieci. Każdy zainteresowany otrzymuje od organizatora e-maila z zawiadomieniem o planowanym połączeniu. Następnie, uczestnik musi zarejestrować się na stronie organizatora, po czym otrzymuje dalsze instrukcje. W wyznaczonym wcześniej dniu i ustalonej godzinie wszyscy łączą się z organizatorem. Webinar to spotkanie, w którym często bierze udział nawet kilkudziesięciu uczestników. Prezentacja taka trwa przeważnie od 60 do 90 minut. Organizator w tym czasie ma do dyspozycji obraz statyczny do pokazywania slajdów oraz dźwięk. Cała reszta uczestników musi mieć wyciszone mikrofony, a ewentualne pytania można zadawać drogą e-mailową lub za pomocą czatu. Jeśli ktoś nie mógł uczestniczyć w tego typu wykładzie, ma szansę odsłuchania go w późniejszym terminie, bowiem webinar często jest nagrywany.
Webinar – wyzwanie pełne korzyści
Webinar to swego rodzaju wyzwanie, szczególnie dla osoby wcielającej się w rolę prezentera. Zasady i wskazówki dotyczące klasycznych prezentacji w tym przypadku zupełnie się zmieniają. Tutaj nie ma już znaczenia mowa ciała, nie widać reakcji publiczności, ich wyrazów twarzy czy spojrzeń. Webinar to prezentacja, w której prezenter zwraca się do ekranu. Bardzo trudno wtedy kontrolować jakość głosu i przekazu, co oczywiście wpływa na jakość całej prezentacji. Taka osoba, aby utrzymać uwagę słuchaczy, musi dużo ćwiczyć i pracować nad swoim głosem. Szkolenie to jest jednak opłacalne. Webinar to narzędzie, za pomocą którego można dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów, a także zapewnić komfortowe warunki współpracy obecnym. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie muszą oni tracić czasu ani wydawać pieniędzy na podróże czy noclegi, a organizator na wynajem sal i organizację spotkania.