Reklama i promocja, a więc dziedziny działalności zaliczane do szeroko pojmowanego marketingu, są w miarę świeżą branżą, w której zatrudnienie znajdują ludzie na wakacje. Praca takiego charakteru zwykle przeznaczona jest dla młodych osób, najczęściej studentów, którzy podczas 3-miesięcznych wakacji chcą zarobić.

Data dodania: 2010-08-22

Wyświetleń: 2506

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Trudno powiedzieć, aby praca w branży promocji i reklamy była szczytem zawodowych marzeń, oczywiście jeśli nie jest to stanowisko pracy w renomowanej agencji reklamy, czy też specjalisty ds. marketingu w dużym przedsiębiorstwie. Najczęściej praca w promocji i reklamie sprowadza się do promowania produktów i usług danej firmy na ulicach, w sklepach, hipermarketach, czy w trybie telefonicznym.  Niemniej jednak, praca hostessy czy promotora, jak zwykle określa się te stanowiska pracy, może okazać się bardzo dobrym sposobem na postawienie pierwszych kroków na rynku pracy. Jest też idealnym rozwiązaniem dla pracy wakacyjnej i dorobienia pewnej sumy pieniędzy przez studenta czy ucznia.

Sama praca na promocjach i w reklamie nie należy do skomplikowanych i przeważnie pracuje się w weekendy, ale nawet po 10-12 godzin. Przed każdą akcją promocyjną pracownicy przechodzą skrócone szkolenie w zakresie znajomości produktu czy usługi, jaką mają docelowo reklamować. Ciągłe stanie nawet po 10 godzin dziennie, w niezbyt sprzyjających często warunkach (blisko sklepowych chłodziarek, czy w skwarze na ulicy) może być męczące, zwłaszcza, że cały czas trzeba być uśmiechniętym i miłym dla potencjalnych, zainteresowanych produktem klientów. Jeśli hostessa lub promotor wykaże się inicjatywą, w przyszłości ma szansę na ponowne zatrudnienie, a nawet awans. Praca wakacyjna może przerodzić się w stałą pracę, na stanowisku supervisora, czyli opiekuna innych hostess, który kontroluje i koordynuje ich pracę.

Praca w reklamie i promocji to nie tylko praca przy stoisku promocyjnym z próbkami produktu, ale również roznoszenie ulotek w centrach handlowych lub na ulicy, czy też praca na ekskluzywnych bankietach i balach. Jeśli dostaniemy się do pracy na prestiżowych targach lub imprezach branżowych, możemy liczyć na przyjemniejszą, mniej wymagającą pracę i o wiele większe zarobki, niż podczas zwyczajnego roznoszenia ulotek.

Istnieje chyba tyle samo zalet, co i wad pracy w promocji i reklamie. Przede wszystkim, dla niektórych osób praca przy obsługiwaniu stoisk promocyjnych w marketach może się wydawać nudna i monotonna. Jest ona ciężka pod tym względem, że w zasadzie nieprzerwanie, przez okres wielu godzin, należy stać w jednym miejscu i zachęcać do spróbowania danego produktu klientów marketu. Nie każde jednak stanowisko pracy w promocji i reklamie jest nudne. Jeśli pracujemy jako hostessa czy promotor na jakiejś większej imprezie, do naszych obowiązków zwykle należy witanie gości, roznoszenie firmowych upominków i konwersacje z ciekawymi ludźmi. Taka praca na pewno jest przyjemniejsza i ciekawsza, a co najważniejsze – lepiej płatna.

Minusem pracy na promocjach jest niewątpliwie to, że często trzeba przebierać się za maskotki, czy inne postacie. Nie każdy ma tyle śmiałości i dystansu do siebie samego, aby paradować w centrum miasta przebrany za hot-doga, czy wielkiego kurczaka.

Zaletą pracy jako hostessa jest to, że pracodawca nie wymaga zbyt wysokich kwalifikacji na to stanowisko. Musisz być tylko otwarty do ludzi i komunikatywny, aby móc dobrze wykonywać swoje obowiązki. Praca w reklamie i promocji pozwala na zdobycie ciekawych doświadczeń, które mogą okazać się przydatne w docelowej pracy zawodowej, jeśli wiążemy ją z branżą szeroko rozumianego marketingu. Podczas imprez promocyjnych hostessy i promotorzy zawiązują nowe znajomości, znajdują się w młodym, dynamicznym zespole, który zwykle powoduje, że praca staje się zabawą i przyjemnością, nie pozwalając na poczucie nudy. W takim rozumieniu, jest to idealna praca wakacyjna dla studentów i innych, młodych ludzi.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena