W jaki sposób spowodować aby Twój "klient" Cię lubił, ufał Tobie i podpisywał z Tobą kontrakty? Wykorzystaj siłę twego ciała, słów i oddechu!

Data dodania: 2010-07-08

Wyświetleń: 3283

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Budowanie Rapportu w procesie sprzedaży.

Raport jest jednym z podstawowych i najpotężniejszych narzędzi wywierania wpływu. Odpowiednia postawa (np. własnego ciała) wobec osoby, z jaką się komunikujesz może spowodować, że ta osoba poczuje się przy Tobie dobrze. Tak dobrze, jakbyście znali się bardzo długi czas. Przypomnij sobie jak komunikują się osoby, które się lubią. Ty możesz robić to całkowicie świadomie, aby komunikować się w jeszcze doskonalszy sposób.

Ta umiejętność nazywa się (z jez. angielskiego) - Rapport.

Pożycz "kotwicę"

Dopasuj się GŁOSEM i SŁOWAMI.

Nie zawsze możesz umiejętnie i subtelnie dopasować się na poziomie głosu.

Wybierz więc najłatwiejszy i najlepszy dla Ciebie parametr.

Może to być ton głosu, wysokość, tempo, prędkość.

I zacznij mówić w podobny sposób jak klient.

Następnie przypomnij sobie informacje o systemach reprezentacyjnych i użyj kilka razy słów z tego systemu, w którym komunikuje się Twój rozmówca.

Powtórz charakterystyczne słowo, wypowiedziane w którymś poprzednim zdaniu.

A co by było gdy w podobny sposób ODDYCHAĆ?

Okazuje się, że jeśli osoby są sobie prawdziwie bliskie - oddychają w prawie identyczny sposób.

Wystarczy, że zaczniesz mówić w momencie wydechu osoby z którą rozmawiasz lub kiedy siedzisz np. w metrze lub w autobusie zacznij oddychać z tym samym tempie.

Obserwuj ruchy ramion, a będzie Ci łatwiej zauważyć oddech.

Spróbuj już od jutra kotwiczyć się do klienta i stosować Rapport.

Zauważysz efekty wzrostu sprzedaży bardzo szybko.

GWARANTUJĘ.

Jarosław.

Licencja: Creative Commons