Czy wszystko da się kupić przez Internet, gdy sensualnie nie możemy skosztować naszego produktu, nie możemy go dotknąć, obejrzeć ze wszystkich stron, sprawdzić, czy nie jest marną mistyfikacją? Sklepy internetowe, portale aukcyjne oferują produkty, których stan i jakość możemy ocenić jedynie ze zdjęć. Jeśli chodzi o zakupy niskiego ryzyka, takie jak: portret na zamówienie czy mały szkic , potencjalny klient w większości przypadków ponosi ryzyko. Jak sytuacja wygląda w przypadku zakupu dzieł cenniejszych? Decydując się na transakcję w internetowej galerii sztuki, przed zakupem uważnie przyjrzyjmy się pracy i przeczytajmy regulamin galerii, upewnijmy się też czy w przypadku, gdy praca nie spełni naszych oczekiwań, możemy ją zwrócić bez żadnych zobowiązań. Większość renomowanych galerii internetowych oferuje gwarancję zadowolenia klienta i możliwość zwrotu pracy w ciągu kilku dni od otrzymania dzieła. Warto też zapytać, czy galeria posiada gwarancję autora pracy, że praca nie jest w żaden sposób uszkodzona. Przy ocenie dzieła sztuki ważne są zdjęcia wysokiej rozdzielczości, które renomowana galeria internetowa ma w obowiązku dostarczyć na życzenie klienta. Sprawdźmy czy praca nie posiada rys, pęknięć, zagnieceń ubytków i przebarwień. Warto nawiązać kontakt mailowy lub telefoniczny z właścicielem galerii lub osobą odpowiadającą za sprzedaż w celu potwierdzenia dostępności dzieła, opcji dostawy a wypadku zakupu wpłynięcia środków na konto. Na nasze życzenie galeria zawsze powinna umożliwić nam osobisty odbiór pracy. Zakupy dzieł sztuki przez Internet za pomocą internetowych galerii sztuki mogą budzić wątpliwości i nieufność ale przy dokładnym sprawdzeniu galerii, w której dokonujemy zakupów i pracy, którą chcemy kupić są bezpieczną i godną polecenia formą nabycia dzieła sztuki.
Sztuczna inteligencja (SI) przechodzi dynamiczny rozwój, znajdując coraz szersze zastosowanie w różnych dziedzinach. Jednym z najbardziej fascynujących i potencjalnie przełomowych obszarów jest generowanie zdjęć i realistycznych obrazów. Wykorzystanie SI do tego celu zmienia sposób, w jaki tworzymy i konsumujemy wizualne treści, a także otwiera nowe możliwości dla różnych branż. W tym artykule omówimy obecne zastosowania tej technologii, jej niedoskonałości, tempo rozwoju oraz prognozy.