Coraz więcej odbiorców interesuje się zakupem dzieł sztuki, które mogą być doskonalą lokatą kapitału. Jak rozpoznać, co jest sztuką przez duże „S" i w przyszłości może przynieść nam duże zyski? Czy jest możliwa prognoza, który artysta za kilka, kilkanaście lat będzie wyżej ceniony, niż jego koledzy po fachu?

Data dodania: 2010-06-27

Wyświetleń: 2858

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Coraz więcej odbiorców interesuje się zakupem dzieł sztuki, które mogą być doskonalą lokatą kapitału. Jak rozpoznać, co jest sztuką przez duże „S" i w przyszłości może przynieść nam duże zyski? Czy jest możliwa prognoza, który artysta za kilka, kilkanaście lat będzie wyżej ceniony, niż jego koledzy po fachu? Ważne jest, by już jako początkujący kolekcjoner zapoznać się z rynkiem sztuki, zróżnicowanymi ofertami galerii. W obecnych czasach oprócz stacjonarnych galerii pojawiły się liczne internetowe galerie sztuki. Kolekcjoner może śledzić dokonania twórców bez wychodzenia z domu. Początkujący inwestor powinien kierować się przede wszystkim swoim gustem, inwestować w prace, które mu się podobają. Coraz częściej dobrą lokatą kapitału okazują się prace artystów młodego pokolenia, które jeszcze nie osiągnęły wysokich cen. Istotne jest, aby zapoznać się z jak największą ilością artystów, aby dokonać właściwego wyboru. Warto przejrzeć życiorys artystyczny twórcy, czy artysta był laureatem konkursów artystycznych, otrzymywał stypendia, uczestniczył w wystawach krajowych i zagranicznych. Zwróćmy uwagę, kiedy twórca miał ostatnią wystawę i w jakich odstępach czasu organizował ekspozycje. Sprawdzamy przez to czy artysta czynnie tworzy. Artyści „w stanie spoczynku" mają bowiem mniej szanse na zaistnienie na rynku sztuki. Większe szanse na sukces mają artyści tworzący cykle czy projekty artystyczne aniżeli ci, którzy tworzą bardzo zróżnicowane dzieła. Tu jednak musimy być ostrożni, bo większa różnorodność może świadczyć o większej wszechstronności i potencjale twórcy. Kolejną istotną kwestią jest zbadanie, z jakimi galeriami twórca obecnie współpracuje. Wybierajmy galerie zarówno stacjonarne jak internetowe. Internetowa galeria sztuki, która oferuje prace mniejszej ilości, starannie dobranych, twórców, jest z punktu widzenia inwestycji w sztukę bardziej godna polecenia niż mająca w swojej ofercie zbyt bogaty wachlarz propozycji.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena