Każdy szanujący się e-marketingowiec zna starą prawdę – pieniądze są w liście. E-mail jest prostym i potężnym narzędziem do budowy listy i komunikacji z twoimi klientami. Oto 10 powodów dla których warto używać e-mail marketingu.

Data dodania: 2010-07-02

Wyświetleń: 2466

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. E-mail marketing jest praktycznie darmowy. E-maile stwarzają wyjątkową możliwość zaprezentowania twojej wiadomości reklamowej przed tysiącami potencjalnych klientów przy praktycznie zerowym koszcie. Oznacza to, że niemal 100% przychodu wygenerowanego z kampanii e-mail jest czystym zyskiem.


2. E-mail jest spersonalizowany. Ulubionym dźwiękiem każdego człowieka jest brzmienie jego własnego imienia. Większości narzędzi do newsletterów pozwala na automatyczna personalizacje wiadomości e-mail przy pomocy danych odbiorcy takich jak jego imię.


3. Łatwo zebrać cenne dane demograficzne. E-mail marketing pozwala na zebranie większej ilości danych, niż tradycyjne formy reklamy. Kiedy ktoś zapisuję się na twoja listę e-mail , możesz zebrać cenne dane o twoich potencjalnych klientach. Te dane pozwolą ci na lepsze dopasowanie twoich wiadomości reklamowych do twoich subskrybentów.


4. Wiadomości e-mail są wysyłane symultanicznie. Z naciśnięciem przycisku twoja wiadomość marketingowa jest wysyłana do twojej listy. Nie czekasz w kolejce na poczcie, żeby wysłać ją do skrzynki odbiorczej twojego klienta.


5. Kampanie e-mail dają się łatwo analizować. Dzięki e-mailom praktycznie każda metryka marketingowa może być mierzona z wysokim stopniem precyzji. Metryki, które możesz śledzić to na przykład dostarczalność, CTR oraz stopień konwersji.


6. E-mail marketing jest wysoce zautomatyzowany. Bardzo niewiele wysiłku wymaga utworzenie kampanii e-mail. W zasadzie jedynym ręcznym działaniem, które jest wymagane to stworzenie samej wiadomości e-mail. Inne aspekty, takie jak dostarczenie wiadomości i jej śledzenie są wykonywane automatycznie. Nie potrzeba bardzo dużych nakładów pracy, aby prowadzić kompleksowy e-mail marketing.


7. Wiadomości e-mail niekoniecznie wymagają projektowania. W przeciwieństwie do wielu innych form marketingu, wiadomości e-mail nie wymagają wiele projektowania. W rzeczywistości okazuje się, że wiadomości napisane czystym tekstem są bardziej efektywne od tych stworzonych w HTML. E-maile pisane czystym tekstem maja mniejszą szansę na wpadnięcie w filtr anty-spamowy i w związku z tym mają większą dostarczalność.


8. Szybki czas reakcji. Jeżeli sprzedajesz głównie produkty on-line, kampania e-mail może wygenerować niemal natychmiastową odpowiedź. Klienci nie muszą opuszczać swoich domów i mogą dokonać zakupów kliknięciem myszki.
9. E-mail może być narzędziem marketingu wirusowego. Jeżeli twój e-mail mam charakter „wirusowy", twój klient może szybko i łatwo przekazać ją swoim przyjaciołom i rodzinie, rozsyłając twoją wiadomość kolejnym potencjalnym klientom.


10. E-maile pomagają budować relacje z twoimi klientami oparte na zaufaniu. Wiadomości e-mail rozwiązują jedno z największych wyzwań marketingu - budowę relacji z klientami. Profesjonalny e-mail marketing pozwala na bycie w kontakcie z twoimi klientami, uzyskać ich opinię, zaoferować wsparcie techniczne itp.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena