Odkąd Internet stał się ogólnodostępny dla całego społeczeństwa, z każdym dniem jego usługami zainteresowanych jest coraz więcej osób. Możliwości sieci internetowej oferują wiele usług ułatwiających życie swoim użytkownikom, najpopularniejszą z nich jest handel internetowy.

Data dodania: 2010-06-23

Wyświetleń: 1549

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons


        Handel internetowy staje się powszechną formą zakupów - począwszy od leków, skończywszy na odzieży. Kupowanie w Internecie jest o wiele przyjemniejsze niż bieganie po centrach handlowych i wyszukiwanie interesującego nas przedmiotów  pośród tysięcy towarów na półkach.
Nasze lenistwo i kaprysy napędzają handel elektroniczny. Dostęp przez 24 godziny na dobę  i 7 dni w tygodniu do produktów, kórych nie możemy kupić w innych sklepach, to zachęta do zakupów bez wychodzenia z domu. Co sklep to  promocja i wyprzedaż. Nierzadko można kupić coś naprawdę wartościowegopo cenach, o których w sklepach stacjonarnych możemy jednynie pomarzyć. Dla wielu z nas promocje i wyprzedaże stały się sposobem na oszczędne zakupy. Musimy jednak mieć na uwadzę, że promocje i wyprzedaże dotyczą towaru pełnowartościowego, który wczoraj kosztował bajońskie sumy, a dzisiaj jest przykładowo dwukrotnie tańszy.
Poprzez kanał internetowy klient dostaje natychmiastowy i pełny dostęp do towarów, które bardzo często nie są dostępne w sklepach tradycyjnych czy też sieciach handlowych z uwagi na to, że są to towary ekskluzywne. Oczywiście są minusy odnośnie handlu, np. brak możliwości „dotknięcia” produktu, termin dowstawy, prawdopodobieństwo otrzymiania towaru wadliwego.
        Coraz większe upowszechnienie się szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz chęć  „spróbowania” zakupów przez Internet  przez wielu użytkowników będą powodowały dynamiczny wzrost rynku e-handlu w najbliższych latach. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Internet pokonuje  bariery wielkości  miast i towary, które w normalnych warunkach byłyby dostępne tylko w dużych miastach, stają się dostępne „na wyciągnięcie ręki” dla mieszkańców małych miejscowości oraz obszarów słabo zurbanizowanych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena