W raporcie uwzględniono podział na kraje. Wzięto pod uwagę:
• 29 firm ze Stanów Zjednoczonych,
• 48 z Europy,
• 20 z Azji
• 3 z krajów Latyno – Amerykańskich.
Podsumowując raport:
65% firm ma swoje konta na Twitterze i pisze średnio 27 tweetów tygodniowo. 1/3 ma blogi firmowe. 54% firm ma swoje strony fanów na Facebooku, 50% kanały na YouTube (zamieszcza na nich średnio 10 filmów miesięcznie).
Najlepiej pod względem Social Mediów rozwinięte są Stany Zjednoczone, najgorzej Europa. Firmy Azjatyckie za pomocą Twittera otwierają sobie kontakty z zachodem.
Firmy korzystają z Twittera, Facebooka, YouTube czy z Blogów, a większość korzysta przynajmniej z jednego z tych narzędzi:
Okazuje się, że wiele firm z listy Fortune 500 korzysta z 4 wymienionych w raporcie platform SM.
Firmy nie tylko chętnie korzystają z marketingu na Social Mediach, który zwłaszcza w czasach kryzysu jest bardzo pomocny, ale również zakładają po kilka kont na różnych platformach: