Końcem lutego bieżącego roku firma BURSTON- MARSTELLER opublikowała raport: „THE GLOBAL SOCIAL MEDIA CHECK-UP 2010”, który uwzględnił działania 100 największych firm z listy Global Fortune 500. Raport uwzględnił działania tych firm w okresie 09.2009 – 01.2010.

Data dodania: 2010-03-29

Wyświetleń: 1847

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W raporcie uwzględniono podział na kraje. Wzięto pod uwagę:

• 29 firm ze Stanów Zjednoczonych,
• 48 z Europy,
• 20 z Azji
• 3 z krajów Latyno – Amerykańskich.

Podsumowując raport:

65% firm ma swoje konta na Twitterze i pisze średnio 27 tweetów tygodniowo. 1/3 ma blogi firmowe. 54% firm ma swoje strony fanów na Facebooku, 50% kanały na YouTube (zamieszcza na nich średnio 10 filmów miesięcznie).
Najlepiej pod względem Social Mediów rozwinięte są Stany Zjednoczone, najgorzej Europa. Firmy Azjatyckie za pomocą Twittera otwierają sobie kontakty z zachodem.

Firmy korzystają z Twittera, Facebooka, YouTube czy z Blogów, a większość korzysta przynajmniej z jednego z tych narzędzi:

Okazuje się, że wiele firm z listy Fortune 500 korzysta z 4 wymienionych w raporcie platform SM.

Firmy nie tylko chętnie korzystają z marketingu na Social Mediach, który zwłaszcza w czasach kryzysu jest bardzo pomocny, ale również zakładają po kilka kont na różnych platformach:

Licencja: Creative Commons
0 Ocena