Zbiór tych reguł określa polski kodeks pracy. Czytając definicję, kodeks stanowi pewien zbiór przepisów regulujących daną dziedzinę stosunków społecznych. Kodeks krótko oznacza zbiór praw. W II RP istniały kodeksy wydawane w postaci rozporządzenia z mocą ustawy. Natomiast dziś kodeksy wydawane są w formie ustaw. Kodeksy nazywane są czasem w inny sposób, przykładowo kodeks pracy - nazywa się też jako prawo pracy.
Dzisiejszy kodeks pracy został uchwalony w 1974 roku. W 1990 roku zostały wprowadzone do niego poprawki, które obowiązują do dziś. Reguluje on większość praw i obowiązków pracowników niezależnie od ich podstawy prawnej zatrudnienia. Co przykładowo taki kodeks zawiera? Przykładowo: wynagrodzenia, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy. Poszczególne działy podzielone są na podrozdziały. Na przykład kodeks pracy urlop dzieli na podrozdziały: urlop bezpłatny i urlop wypoczynkowy.
Zanim zabierzemy się za szukanie pracy, polecam wcześniej zapoznać się z kodeksem pracy. Warto wiedzieć więcej, bo ta wiedza jest bardzo istotna w życiu.