Wiele osób korzysta z pozycjonowania, które oferowane jest przez pozycjonerów samozwańców, którzy przeczytali kilka informacji w Internecie o pozycjonowaniu i uważają, że posiadają odpowiednią wiedzę, by promować strony i dbać o ich pozycję w Internecie. Niestety w większości przypadków takie osoby pomagają stronom klientów tylko na chwilę, gdyż nie posiadają odpowiedniej wiedzy i popełniają szereg błędów.
Wśród najbardziej popularnych błędów w pozycjonowaniu przez osoby uważające się za profesjonalistów wymienić można chociażby pisanie artykułów tematycznych, w których występuje zbyt dużo linków prowadzących do promowanej strony. W standardowym artykule, który powinien zawierać około 1500 znaków bez spacji można zamieścić do trzech linków. Wielu amatorów pisze zdecydowanie krótsze artykuły pod pozycjonowanie i zamieszcza w nich więcej linków niż zalecane trzy. To niestety mija się z celem, ponieważ linki takie nie mają żadnej mocy dla pozycjonowania i mogą być potraktowane jako spam, a na dobrych blogach z artykułami takie wpisy zostaną odrzucone przez moderatorów.
Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie za pomocą artykułów tematycznych z pewnością nie ma nic wspólnego z tym, co robi wielu pseudopozycjonerów, którzy piszą jeden artykuł nafaszerowany linkami do strony klienta i bezmyślnie zamieszczają go w kilkudziesięciu blogach. Takie zabiegi to zwyczajne spamowanie, które przynosi więcej szkód niż korzyści. Strona klienta bardzo szybko może zostać ukarana za to, że pseudopozycjoner zamieszczał ten sam tekst w wielu miejscach. Co ciekawe - niektórzy próbują to obejść stosując synonimy czy mieszalniki tekstów, które tworzą bezsensowne treści, które są całkowicie nieprzydatne dla człowieka.
Jeśli już o tym mowa to warto zwrócić uwagę na to, że artykuły pisane pod pozycjonowanie stron internetowych mogą nie tylko poprawiać pozycję strony w wyszukiwarkach, ale mogą również docierać do potencjalnych klientów i stanowić ciekawą treść i informacje, które zachęcą do korzystania z oferty promowanej firmy. Z tego właśnie powodu teksty promocyjne powinny być pisane rozsądnie i z przemyślanym pomysłem na tekst, a nie za pomocą mieszalników, które niczego sensownego i wartościowego nie tworzą. Chyba żaden potencjalny klient nie skorzysta z oferty firmy, która promuje się poprzez teksty uznawane za zwyczajne śmieci.
Warto dodać również, że bardzo poważnym błędem popełnianym przez pozycjonerów samozwańców jest to, że zamieszczają oni zbyt wiele tekstów jednego dnia. Zamieszczenie więcej niż 2 tekstów dziennie nawet dla strony internetowej z historią to niestety zabieg, który może spowodować zbyt duży przyrost linków prowadzących do strony, co może być uznane przez google za podejrzane i spowodować filtr dla strony na dłuższy czas.
Kolejnym poważnym przwinieniem pseudopozycjonerów jest zamieszczanie artykułów tematycznych na stronach i blogach, które nie są moderowane i w których znaleźć można nie tylko wartościowe treści, ale również śmieci tworzone w mieszalnikach czy zwyczajny spam, który może sprawić (i prawdopodobnie bardzo szybko sprawi), że blog czy strona zostaną uznane za śmietniki ze spamem. W takim przypadku nawet najlepszy artykuł tematyczny nie będzie miał żadnego znaczenia, gdyż zostanie sklasyfikowany jako spam podobnie jak inne treści na stronach.
Aby uniknąć takich przypadków i zbanowania strony czy wrzucenia jej w filtr przez google należy wybierać tylko profesjonalne pozycjonowanie oferowane przez firmy czy osoby, które posiadają odpowiednią wiedzę, umiejętności i doświadczenie w pozycjonowaniu poprzez artykuły tematyczne. Jedynie osoby, które mogą pochwalić się sukcesami to osoby, którym warto zaufać i powierzyć promowanie swojej strony. Oczywiście często wybór profesjonalisty wiąże się z większymi kosztami, ale moim zdaniem warto zapłacić więcej za pozycjonowanie z gwarancją efektów i z gwarancją prowadzenia działań w sposób bezpieczny i skuteczny, który nie spowoduje żadnych negatywnych efektów i przykrych konsekwencji dla strony promowanej firmy.