Stwierdzenie, że zadowolony klient jest kluczem do sukcesu nie jest odkryciem Ameryki w dzisiejszych czasach. Z drugiej jednak strony, gdyby maksyma „nasz klient nasz Pan” funkcjonowała nie tylko w przekazach słownych, nie słyszelibyśmy codziennie o słabych produktach, kiepskich usługach, oszustwach, reklamacjach, zażaleniach...

Data dodania: 2009-08-27

Wyświetleń: 2013

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

walkach konsumentów o swoje prawa. Ale słyszymy. Oczywiście, można pokusić się o stwierdzenie, że istnieje tyle samo nieuczciwych producentów i usługodawców, co nieuczciwych klientów. Pomińmy jednak ten aspekt i zajmijmy się realnymi możliwościami zmiany sytuacji, tak, żeby NASI klienci byli z nas zadowoleni - żeby chcieli do nas wracać i polecać nas innym potencjalnym klientom. Jak więc dopieścić klienta?

Zastanówmy się najpierw czego klient nie chce. Klient nie chce być „klientem z taśmy”. Nie chce, żebyśmy spóźniali się na spotkania lub zapominali o nich, co niestety się zdarza. Wybredny klient w takiej sytuacji podziękuje nam za współpracę. Tolerancyjny natomiast wybaczy, rozumiejąc, że „jesteśmy tylko ludźmi”. Ale czy na wybaczeniu polega biznesowa współpraca? Nie, na profesjonalizmie. Każdy klient, chciałby więc czuć, że jest ważny i doceniany. Każdy chciałby, żeby relacje łączące go z producentem były pozytywne. Jak jednak tego dokonać, jeśli mimo wszystko jesteśmy tylko ludźmi, a klientów mamy wielu, a w przyszłej perspektywie... jeszcze więcej?

CRM, czyli Zarządzanie Relacjami z Klientem. System informatyczny w postaci oprogramowania, który za nas pamięta, ułatwia planowanie, przygotowywanie faktur, ofert i wielu innych rzeczy, dzięki którym zadowolenie klienta ze współpracy rośnie. Rynek oferuje dużą ilość systemów CRM, które w pewnych aspektach istotnie różnią się między sobą, co powoduje, że trudno nam wybrać rozwiązanie dla nas najlepsze. Rozwiązanie, które przede wszystkim się sprawdzi, dzięki któremu praca dostarczy nam satysfakcji, a naszym klientom uczucia wyjątkowości.

Wybierając odpowiednie oprogramowanie należy wziąć pod uwagę kilka czynników:

- rodzaj działalności mojej firmy

- ilość pracowników

- funkcjonalności oprogramowanie, które REALNIE przydadzą się w pracy

- rozwiązania technologiczne użyte przy produkcji systemu

- stopień skomplikowania i trudności obsługi

- wygląd

- cena

Są to jedne z istotniejszych czynników, które określają, na ile dany system jest przydatny w Twojej firmie. Źle dobrany produkt, który nie zawiera funkcjonalności, z których powinieneś korzystać oczywiście swojej roli nie spełni. Jednakże błędem jest inwestowanie także w system, który owych funkcjonalności ma za dużo. Zależnie od działalności jaką prowadzisz, pewne funkcje systemu mogą być bardziej lub mniej przydatne. Wdrożenie systemu, który jest "za duży" generuje dodatkowe niepotrzebne koszty, a pracownicy niechętnie uczą się korzystania z nowej aplikacji.

Trzeba mieć także na uwadzę, fakt, że użytkownikami systemu są Twoi pracownicy, którzy dzięki nowemu oprogramowaniu powinni zwiększyć efektywność swojej pracy. Niestety czasem o tym aspekcie się zapomina. W efekcie, system, który miał być trampoliną do sukcesu staje się kulą u nogi. Jak temu zapobiec?

Wybierając oporogramowanie zwracajmy uwagę na stopień trudności obsługi programu, a także jego wygląd. Przyjazna obsługa, miły dla oka interfejs to czynniki, które pozwolą Twoim pracownikom szybko polubić system i z przyjemnością oddać się pracy. A zadowolony pracownik to zadowolony klient.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena