Dzięki internetowym serwisom randkowym można nawiązać wiele nowych znajomości. W polskim Internecie powstaje coraz więcej tego typu serwisów. Największą liczbę użytkowników mają te z nich, które są prowadzone przez duże portale:
Sympatia.pl
Randki.interia.pl
Randki.wp.pl

Data dodania: 2009-08-14

Wyświetleń: 4210

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Rejestracja w tych serwisach jest bezpłatna. Płatne jest natomiast z reguły kontaktowanie się z innymi użytkownikami. Opłata wynosi kilka złotych miesięcznie. Z tych serwisów polecam najbardziej serwis strzala-amora.pl. Z jednej strony, oznacza to ogromną liczbę potencjalnych znajomych, z drugiej jednak powoduje, że nie jest łatwo wyróżnić się spośród tylu osób.

Co zatem możemy zrobić, aby się wyróżnić i móc zdobyć nowych znajomych? Oczywiście podstawową sprawą jest odpowiednio skonstruowany profil użytkownika. W Sympatii można go podzielić na kilka składników: standardowe dane osoby, słowa kluczowe, opis osoby i partnera, zdjęcia, dodatki.

Standardowe dane osoby

Są to dane typu wzrost, wiek, stosunek do alkoholu i papierosów, kogo szukam. Wypełniając te dane najlepiej po prostu podać prawdę, gdyż jeśli dojdzie kiedyś do spotkania z innymi użytkownikami i przekonają się oni, że skłamaliśmy podając te dane, to raczej możemy zapomnieć o dalszej znajomości.


Słowa kluczowe

Każdy użytkownik Sympatii może do swojego profilu dodać słowa kluczowe, które będą go charakteryzować. Dzięki nim inni użytkownicy mogą bardzo prosto szukać osoby o podobnych zainteresowaniach. Tak więc jeśli lubisz podróże, to możesz wpisać słowa: podróże, przygody, morze, góry, itd. Wypisując te słowa warto sprawdzić, jakie słowa cieszą się największą popularnością.

Opis własnej osoby i partnera

Bardzo ważne pola, które mają często decydujący wpływ na to, czy ktoś się nami zainteresuje czy nie. Warto dokładnie przemyśleć, co chcemy tutaj o sobie napisać, aby zaciekawić swoją osobą innych użytkowników. Warto wcześniej przejrzeć opisy innych osób. Podobnie wygląda sprawa jeśli chodzi o opis partnera. Można tutaj zastosować dwie strategie. Możemy dokładnie opisać nasze oczekiwania w stosunku do partnera. Ma to swoje plusy i minusy. Plusem będzie to, że gdy osoba o wypisanych przez nas cechach, zajrzy do naszego profilu, to od razu może jej szybciej zabić serce, gdy zobaczy, że dokładnie pasuje do naszego wyobrażenia. Wadą jest to, że w ten sposób możemy ograniczyć liczbę osób, które będą zainteresowane nami, gdyż osoby, które nie spełnią opisanych oczekiwań, będą uważać, że nie mają u nas szans. Dlatego druga strategia polega na sformułowaniu swoich oczekiwań bardziej ogólnie.

Zdjęcia

Zdjęcia w profilu odgrywają dużą rolę. Nie bez powodu mówi się, że jeden obraz pozwala zastąpić 1000 słów. Oglądając zdjęcia innych osób możemy wyrobić sobie jakieś zdanie na ich temat. Z danych statystycznych wynika, że osoby, które dołączyły do swoich profili zdjęcia, cieszą się kilka razy większą popularnością. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby dodawać odpowiednie zdjęcia, które będą nas promować, a nie zniechęcać do nas. A więc przede wszystkim powinniśmy umieszczać zdjęcia, na których dobrze wyszliśmy. Niby jest to oczywiste, a jednak wiele osób wrzuca do profilu pierwsze z brzegu zdjęcie, na którym wyglądają po prostu kiepsko. Dlatego warto jednak poświęcić czas i wybrać zdjęcia, na których wyszliśmy najlepiej. Jeśli są to zdjęcia zwykłe, a nie w wersji elektronicznej, to należy je zeskanować.

Druga ważna (i niby oczywista) zasada mówi, że zdjęcia powinny być odpowiedniej jakości. Najczęściej popełniany błąd polega na umieszczaniu zdjęcia zbyt ciemnego, na którym prawie nic nie widać. Tymczasem istnieją programy komputerowe, za pomocą których można szybko takie zdjęcia rozjaśnić. Zdarzają się też zdjęcia, które są nieostre.

Dodatki

W Sympatii użytkownicy mogą do profilu dokładać dodatkowe elementy, które pozwalają im się wyróżnić. Są to: blog, otrzymywanie SMSów, wiadomości głosowe. Mogą one dodatkowo zwiększyć zainteresowanie naszym profilem, więc warto zastanowić się nad ich wykorzystaniem.

Kontakt

Jest grupa użytkowników, która może liczyć na duże zainteresowanie drugiej płci tylko w oparciu o swój profil - są to urodziwe dziewczyny. Jeśli umieszczą one w swoim profilu swoje zdjęcie, to często są zasypywane mailami od panów. Pozostałe osoby muszą się niestety bardziej wysilić się, czyli muszą same zacząć kontaktować się z innymi osobami. Od razu mogę odradzić tzw. puszczanie oczek. Polega to nam tym, że osoba, do której wysyłamy oczko, dostaje informację, że puściliśmy do niej oczko. Bardzo rzadko zdarza się, że osoby odpowiadają na nie.

Podstawowym sposobem „uderzania" do innych osób jest wysyłanie do nich e-maili poprzez formularz serwisu randkowego. Generalna zasada w pisaniu takich e-maili jest następująca: wysyłaj e-maile spersonalizowane, przygotowane w oparciu o profil danej osoby. Chodzi o to, aby osoba, do której wysyłamy list zobaczyła, że zainteresowało Cię w niej coś z jej cech, a nie, że jest n-tą osoba, do której pisze się ten sam e-mail.

Druga ważna zasada mówi, aby pokazać w takim e-mailu, że macie jakieś wspólne zainteresowania. A właśnie głównym powodem, dla którego ludzie zapisują się do serwisów randkowych jest to, że szukają osób o podobnych zainteresowaniach. Trzecia zasada polega na tym, aby zadawać pytania dotyczące wspólnych zainteresowań, które nie będą nachalne, ale skłonią drugą osobę do odpowiedzenia na nasz e-mail.

Oczywiście nie ma co liczyć na to, że każda osoba, do której napiszemy e-mail, odpisze nam na niego. Z reguły liczba odpowiedzi zwrotnych waha się w przedziale od kilku do dwudziestu kilku procent. Dlatego należy wysłać e-mailie do odpowiednio dużej grupy osób, by uzyskać pewną liczbę odpowiedzi zwrotnych.

Warto też na początek zacząć wysyłać e-maile do osób z innych miast, z którymi raczej nie spotkamy się nigdy w świecie rzeczywistym. Te kontakty można wykorzystać do ćwiczenia się w skutecznej korespondencji. A dopiero, gdy efekty naszych starań będą satysfakcjonujące, możemy zacząć pisać do osób z naszej miejscowości.

Licencja: Creative Commons
3 Ocena