Firmy reklamowe i promocyjne prześcigają się w pomysłach na przeprowadzenie udanej degustacji w sklepach. Istotną rolę w przyciągnięciu klient odgrywają stoiska degustacyjne.

Data dodania: 2009-02-20

Wyświetleń: 2497

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Hostessy prowadzące promocję produktów spożywczych muszą być schludnie ubrane i uczesane. Włosy nie mogą spadać na proponowane klientom do skosztowania smakołyki. Twarz powinna być gładka i nie pryszczata. Makijaż delikatny. Na twarzy sympatyczny uśmiech.

Podobnie samo stoisko. Dobry wygląd stoiska do degustacji jest wynikiem wysokiej jakości jego wykonania. Dobre, trwałe i łatwe do rozstawienia stoisko z profesjonalnie zrobionym nadrukiem gwarantuje pozytywny postrzeganie promowanych produktów spożywczych. Najpopularniejsze stoiska degustacyjne wykonane są dobrej jakości masy plastikowej i produkowane w Europie. Podobne lecz tańsze podróbki z Chin mają dużo mniejszą żywotność i gorszą estetykę.

Realia wyglądają nieco gorzej. Obraz niechlujnie odzianej, w rozwianych włosach, pryszczatej dziewczyny przy brudnym, rozwalającym się stoisku z odklejającą się grafiką nie należy niestety do rzadkości. Do dziś pamiętam jedną smutną hostessę próbującą namówić mnie raczej żółtym uśmiechem do zakupu jakiegoś wspaniałego serka. Tego typu sytuacje są niewątpliwie efektem wyboru najtańszych ofert. Tanie agencje promocyjne i tanie stoiska degustacyjne nie wróżą dobrego odbioru akcji degustacyjne zwłaszcza w odniesieniu do produktów spożywczych.

Podsunowując: tak hostessy jak i stoiska do degustacji powinny wyglądać schludnie i czysto. Trybunka powinna być dobrze rozstawione, grafika nie może nigdzie odstawać. Sama grafika - zarówno lada degustacyjna ja również toper - muszą być dobrze zaprojektowane i wydrukowane. Soczyste kolory dodatkowo przyciągają konsumenta. Blat trybunki musi być na bieżąco sprzątany.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena