Masz zorganizować konkurs w internecie… o czym pomyślisz?
Zapewne pierwsze na co wpadniesz to będzie nagroda w konkursie. Drugą rzeczą będzie przedmiot konkursu, czyli to co dany uczestnik ma zrobić. Trzecią rzeczą do przemyślenia, będzie metoda wyłonienia zwycięzcy.
No i jeszcze jedna rzecz, jak masz głowę na karku… to pomyślisz o promocji konkursu.
A jak masz WIELKĄ głowę na karku, pomyślisz nad sposobem na samopromujący się konkurs, który dotrze do najdalszych zakątków sieci. Wywyższając twoją markę ponad inne..
Jak sprawić by e-konkurs sam wypromował Twoją markę?
Ostatnio z jednej z list mailingowych Marcina, otrzymałem coś nietypowego… myślałem, ze jak zwykle chce mi coś sprzedać… a tym razem zonk. Nic nie chce sprzedać.
Tym razem poprosił mnie o zagłosowanie w konkursie Spij Zdrowo, na Nataniela (dziecko jego znajomych).
GENIALNE w swej prostocie!!!
Kto wygrywa konkurs? Ten kto znajdzie więcej ludzi by głosowali na niego. Innymi słowy wygra ten uczestnik, któryc sprawi, że więcej osób zobaczy logo firmy organizującej konkurs.
A robią to uczestnicy różnymi sposobami… np. wykorzystując komercyjne listy mailingowe swoich znajomych (tak jak w tym prypadku lista Marcina). Genialna wirusowa promocja.
I nie pierwszy raz już to widzę, sam jakiś czas temu uczestniczyłem w konkursie Gazety wyborczej na nowe logo, hasło reklamowe czy coś takiego… I sam nawet prosiłem inne osoby by głosowały na mój projekt.
Tak więc pamiętaj, organizując konkurs w sieci, pozwól internautom typować zwycięzców. Niech to oni będę juri, niech to uczestnicy sami sobie szukają głosujących.