Każdy, kto chce zwiększyć wiarygodność
Zacznijmy tym razem od końca. Bo certyfikaty SSL upowszechniły się na tyle, że większość internautów, wchodząc na stronę, przy której przeglądarka zwraca uwagę na brak certyfikatu, myśli sobie „oho, trzeba stąd spadać”. Teoretycznie nie każda witryna musi mieć certyfikat, ale samo to, że jego brak sprawia, że w klientach kiełkuje cień wątpliwości, jest dla wielu firm wystarczającym argumentem, żeby certyfikat SSL kupić. To szczególnie istotne w tych branżach, w których zaufanie jest kluczowe do rozpoczęcia współpracy.
Każdy partner strategiczny dla danego biznesu powinien mieć certyfikat. Będzie to więc nie tylko ekspert od cyberbezpieczeństwa, ale też księgowy, prawnik, dostawca kluczowych maszyn, części czy materiałów. To branże, od których będzie zależał byt praktycznie każdej firmy.
Certyfikat SSL ważny dla organizatorów
Czasem nie chodzi nawet o zabezpieczenie bezpośredniego kontaktu, tylko dodatkową ochronę klientów. Certyfikat SSL powinna więc na przykład mieć agencja reklamowa, która będzie w imieniu firmy prowadziła kampanie marketingowe. To do tego podwykonawcy będą bowiem trafiały na przykład dane osobowe, maile i numery telefonów uczestników promocji. W poważnej firmie zwraca się uwagę na to, aby również podwykonawcy zapewniali prawidłowy poziom bezpieczeństwa.
Przepływ informacji ważniejszy niż myślisz
Zabezpieczenie komunikacji jest istotne nie tylko na linii firma-firma. Certyfikat SSL i dodatkową warstwę ochrony należy zaimplementować w firmach, a których głównym “towarem” jest informacja. Każda firma doradcza, consultingowa i każda redakcja najmniejszego nawet medium musi chronić swoją komunikację na każdej płaszczyźnie.
Bezpieczne certyfikaty SSL, które dostarcza na przykład https://cyberfolks.pl/, będą w tym przypadku dopiero pierwszym stopniem ochrony – często niewystarczającym, ale absolutnie niezbędnym, żeby w ogóle mówić o nawiązaniu bezpiecznej komunikacji.
Każdy, kto przetwarza dane
Na koniec argument, który sprawia, że w zasadzie każda firma powinna pomyśleć nad certyfikatem SSL: wystarczy zbieranie komentarzy na stronie internetowej, żeby można było mówić o przetwarzaniu danych. Tutaj żadna branża nie będzie wyróżniona – w każdej ważne będzie, aby czytelnikom i komentatorom zapewnić ten podstawowy poziom bezpieczeństwa, choć w tym przypadku można oczywiście wybrać nieco niższy wariant certyfikatu niż tam, gdzie szyfrowanie i potwierdzenie wiarygodności jest sprawą absolutnie najwyższej wagi.
Branże oczywiste i te mniej
Każda branża jest specyficzna. I o ile można z dużym poziomem pewności przewidzieć, że szewcowi raczej certyfikat SSL nie da zbyt wiele, o tyle już nawet rolnicy kontaktujący się z odbiorcami swoich towarów, mogliby pomyśleć o ochronie przesyłanych informacji. To na pewno nie jest branża strategiczna, ale przecież każda firma ma swoje tajemnice i certyfikat SSL jest pierwszym, najtańszym i najprostszym sposobem ich zabezpieczenia.
Kwestią oczywistą za to są certyfikaty SSL dla przychodni lekarskich, dużych firm handlowych, sieci sklepów, firmy zajmujące się opracowywaniem danych, headhunterzy i wszyscy ci, dla których informacja jest zasobem cennym samym w sobie.