Masz świetny produkt? Jesteś pewien, że znajdzie odbiorców? Skąd ta pewność? Opierasz ją na jego jakości? Oczywiście, że jest istotna, ale cokolwiek będzie można o niej powiedzieć dopiero, kiedy taki produkt się sprawdzi. Na etapie dotarcia do odbiorców musisz odpowiadać na zupełnie inne pytania!

Data dodania: 2020-06-16

Wyświetleń: 160

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Badania rynku to podstawa, jeśli chcesz dotrzeć do Klientów!

Rynek rządzi się swoimi prawami i nieco lekkomyślne jest myślenie, że wstrzelisz się w niego tak po prostu. Oczywiście, że cuda się zdarzają, ale nie daj się zwieść historyjkom o złotych górach, które czekają wszystkich, którzy włożą w swój produkt odpowiednio wiele czasu. Podstawą dobrego rozeznania, a co za tym idzie - przygotowania do prezentacji produktu - są badania rynku. Obserwacja konkurencji i stosowanych przez nią rozwiązań może ułatwić nam sprecyzowanie tych punktów w naszej działalności, w których możemy rywalizować i... wygrać.

Przykładowe badania rynkowe: Warszawa jest już nasycona produktem X?

Kiedy ustalamy docelowy rynek zbytu i profil potencjalnych Klientów, musimy zbadać to, czy w danych segmentach w ogóle jest jeszcze miejsce na naszą propozycję. Będą nam potrzebne badania rynku, które określą jego pojemność i siłę już obecnych graczy. Załóżmy, że oferujesz produkt X, który dedykowany jest dla Klientów z Warszawy. Sprawdź, jak Twoi konkurenci pozycjonują swoje produkty, jak wygląda ich sposób na promocję i strategia marketingowa. Dostosuj swoje pomysły do kształtu rynku! Takie dopasowanie pozwoli Ci zyskać przewagę już na starcie. Działasz już od jakiegoś czasu i nie widzisz efektów? Na badania rynku nie jest za późno, być może pozwolą Ci zobaczyć, jakie błędy popełniałeś.

Badania rynku za pomocą tajemniczych klientów

Jeśli nie prowadzisz badania rynku - wiedz, że robią to Twoi konkurenci. To właśnie m. in. dzięki nim mogą podejmować szybkie interwencje w zakresie swoich kampanii sprzedażowych, kreowania promocji i sprawdzania, czy ich produkty są dobrze widoczne. Jak tego dokonują? Jedną z metod jest korzystanie z usług tzw. tajemniczych klientów. To oni, podający się za typowych odbiorców, sprawdzają w terenie, jak odbierany jest Twój produkt i czy prezentowany jest w sposób zgodny z Twoim wyobrażeniem. Z kolei respondenci ankiet wskażą czynniki, które wpływają na ich decyzje zakupowe, oraz ewentualne błędy w ekspozycji i zakomunikują, jak wygląda to w przypadku konkurentów i reszty rynku. Postaw na profesjonalne badania rynku. Warszawa jest tylko przykładem - każdy rynek ma swoją specyfikę. Właśnie dzięki odpowiednim badaniom, możesz dowiedzieć się jaką i jak to wykorzystać.

Profesjonalne badania rynku warto zlecić firmie zewnętrznej

Badania rynku są złożonym zagadnieniem, a czas jest niezwykle istotny w każdej branży. Zanim dojdziesz do tego, jak się za to zabrać, Twój konkurent już zleci to zewnętrznym specjalistom! Określ swoje potrzeby i pozwól się "odciążyć" profesjonalnej i godnej zaufania firmie, która zapewnia rzetelne badania rynku.

Licencja: Creative Commons